Pregled bibliografske jedinice broj: 746360
Igre u odgoju za okoliš u predškolskoj dobi
Igre u odgoju za okoliš u predškolskoj dobi, 2014., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Osijek
CROSBI ID: 746360 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Igre u odgoju za okoliš u predškolskoj dobi
(Games in education for the environment in the preschool age)
Autori
Balta, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Osijek
Datum
26.09
Godina
2014
Stranica
39
Mentor
Borić, Edita
Ključne riječi
igra; odgoj; okoliš; dijete
(game; education; environment; child)
Sažetak
Igra se smatra jednom od osnovnih potreba djeteta i osim što pruža zadovoljstvo i razonodu, ona potiče djecu na učenje o sebi, o drugima i svijetu koji nas okružuje. Kroz igru, dijete spontano stječe znanje o okolišu koji ga okružuje. Postoji nekoliko teorija igre, a podijeljene su u tri područja: sociološki, psihološki i pedagoški pristup igri. Osim tih teorija, postoji i osnovna podjela igri. Igre najčešće dijelimo na funkcionalnu igru, simboličku igru i igru s pravilima. Igre u odgoju za okoliš sve se više primjenjuju u odgojno-obrazovnim ustanovama. Igrajući se, dijete razvija svoje vještine i sposobnosti, uči se toleranciji, samostalnosti i rješavanju problema. Razvijanje ljubavi prema okolini u kojoj dijete živi zadaća je obitelji i ustanova koje se bave odgojem djece. Od velike važnosti je da se u obiteljskom domu i predškolskim ustanovama provode igre koje potiču djecu na razvijanje ljubavi prema okolini. Djeca kroz igru spontano uče i dobivaju nova znanja te proširuju prethodna. Cilj je istraživanja ispitati koliko su djeca zainteresirana za igre u odgoju za okoliš te mogu li kroz igru steći nova znanja i proširiti prethodna. Istraživanje je pokazalo da djeca imaju znanja o sisavcima, osobito onima iz neposrednog okoliša. Ona putem igre razvijaju humani odnos prema životinjama te svijest o važnosti životinjskog svijeta za cjelokupan život na Zemlji. Vrlo je važno da se djeca nauče čekati dok drugi govore, odnosno, da se uče strpljenju i toleranciji, poštivanju pravila i tuđeg mišljenja u igri. Rezultati istraživanja su pokazali kako djeca kroz igru pokazuju svoje zadovoljstvo i interes, ali isto tako dobivaju nova znanja te proširuju prethodna. U istraživanju je sudjelovalo dvadeset i troje djece starije skupine iz DV „Radost“ u Osijeku.
Izvorni jezik
Hrvatski