Pregled bibliografske jedinice broj: 746311
Drukčiji anđeli - mentalna retardacija i invalidnost u odabranim hrvatskim i njemačkim romanima za djecu i mlade
Drukčiji anđeli - mentalna retardacija i invalidnost u odabranim hrvatskim i njemačkim romanima za djecu i mlade // Veliki Vidar - stoljeće Grigora Viteza / Protkra Štimec, Marina, Zalar, Diana, Zima, Dubravka (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2013. str. 451-465 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 746311 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Drukčiji anđeli - mentalna retardacija i invalidnost u odabranim hrvatskim i njemačkim romanima za djecu i mlade
(The Other Angels - Mental Retardation and Invalidity as Otherness in the Croatian and German Novel for Children and Youth)
Autori
Mayer, Lana, Živković Zebec, Vedrana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Veliki Vidar - stoljeće Grigora Viteza
/ Protkra Štimec, Marina, Zalar, Diana, Zima, Dubravka - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2013, 451-465
ISBN
978-953-7210-62-5
Skup
Veliki Vidar - stoljeće Grigora Viteza
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 24.11.2011. - 25.11.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
drugost; egzistencijalni autsajedri; mentalna retardacija; invalidnost
(otherness; „existential“ outsiders; mental retardation; disability)
Sažetak
Drugo predstavlja određeno svrstavanje koje uvijek postoji samo u relaciji prema socijalnom poretku koji definira područje vlastitoga, poznatoga, normalnoga. Spektar stranog/drugog je širok: druga rasa, druga boja kože, psihički bolesnici, homoseksualci, invalidi, žene (kao drugo u kulturi u kojoj dominiraju muškarci), školski kolege drugog kruga prijatelja, učenici drugih kulturnih navika. Strano/drugo često se manifestira u likovima koje većina stigmatizira i od kojih se ograničava, ili koji se sami isključuju zbog postojeće razlike prema vladajućoj normi. Književnost za djecu i mlade ima veliko značenje za razvoj socijalne kompetencije za razumijevanje drugog. Odnos prema drugome koji je mentalno retardiran ili ima tjelesnu invalidnost u hrvatskom i njemačkom romanu za djecu i mlade pojavljuje se kao negativan odnos koji se mijenja u pozitivno ili pozitivan odnos koji se mijenja u negativno. Drugost kao mentalna retardacija ili invalidnost u dječjoj književnosti može biti humoristično prikazana bez ismijavanja prikazanih teškoća. Odnos prema pojedincima koji imaju mentalne i tjelesne poteškoće nije jednak. Na mentalne se poteškoće reagira nesigurnošću, odbacivanjem, predrasudama, dok se pojedincima s tjelesnim poteškoćama pristupa sa sažalijevanjem i brižnošću.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek