Pregled bibliografske jedinice broj: 746123
Glazbene preferencije učenika I. gimnazije u Osijeku
Glazbene preferencije učenika I. gimnazije u Osijeku // Kultura, društvo, identitet – europski realiteti = Culture, society, identity - european realities / Brekalo, Miljenko ; Žužul, Ivana (ur.).
Osijek: Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Odjel za kulturologiju ; Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, 2014. str. 844-861 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 746123 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Glazbene preferencije učenika I. gimnazije u Osijeku
(Music preferences General-Programm Secondary School pupils in Osijek)
Autori
Šulentić Begić, Jasna ; Begić, Amir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Kultura, društvo, identitet – europski realiteti = Culture, society, identity - european realities
/ Brekalo, Miljenko ; Žužul, Ivana - Osijek : Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Odjel za kulturologiju ; Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, 2014, 844-861
ISBN
978-953-6931-69-9
Skup
Međunarodni interdisciplinarni znanstveni skup Kultura, društvo, identitet – europski realiteti = International interdisciplinary symposium Culture, Society, Identity - European realities
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 20.03.2013. - 21.03.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
glazbene preferencije ; glazbeni ukus ; identitet ; učenici ; srednja škola ; slušanje glazbe ; nastava
(musical preferences ; taste in music ; identity ; pupils ; secondary school ; listening to music ; teaching music)
Sažetak
Ovdje se prikazuju rezultati ankete provedene u I. gimnaziji u Osijeku školske godine 2010./11. na 109 učenika i učenica četvrtog razreda (18- godišnjaci). Htjeli smo ispitati glazbene preferencije učenika srednje škole, tj. njihov glazbeni ukus, kojima se mladi ujedno služe u formiranju mišljenja o drugima, ali i u izražavanju vlastitog identiteta. Kako je u, doduše malom, prigodnom uzorku, bilo i učenica i učenika te učenika i učenica koji žive na različitim mjestima – u gradu, predgrađu i na selu – htjeli smo vidjeti ima li kakvih razlika među učenicima s obzirom na te varijable. Iz dobivenih rezultata možemo zaključiti da mjesto boravka i spol ne utječu u većoj mjeri na glazbene preferencije. S obzirom na vrstu glazbe uočili smo da učenici I. gimnazije u Osijeku najviše slušaju popularnu glazbu, dosta slušaju i tzv. turbo-folk, ali i to da su tolerantni prema umjetničkoj glazbi premda je sami ne slušaju u svoje slobodno vrijeme. I roditelji djece na prvom mjestu preferiraju popularnu glazbu. Mjesto izlaska učenici biraju prema društvu, a ne prema vrsti glazbe koja se tamo sluša. Također većina učenika smatra da nastava glazbe ne utječe na glazbeni ukus.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek,
Umjetnička akademija, Osijek