Pregled bibliografske jedinice broj: 746022
Socijalna podrška i stres kod studenata
Socijalna podrška i stres kod studenata // Knjiga sažetaka, 22 godišnja konferencija hrvatskih psihologa / Pavlin-Bernardić, N. ; Jokić, B. ; Lopižić, J. ; Putarek, V. ; Vlahović-Štetić, V. (ur.).
Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2014. str. 295-295 (poster, domaća recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 746022 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Socijalna podrška i stres kod studenata
(Perceived social support and stress in students)
Autori
Delale, Eva Anđela, Zulić, Irena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Knjiga sažetaka, 22 godišnja konferencija hrvatskih psihologa
/ Pavlin-Bernardić, N. ; Jokić, B. ; Lopižić, J. ; Putarek, V. ; Vlahović-Štetić, V. - Zagreb : Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2014, 295-295
Skup
Kako obrazovanju dati boju, 22.Godišnja konferencija hrvatskih psihologa
Mjesto i datum
Rovinj, Hrvatska, 05.11.2014. - 08.11.2014
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
studenti ; stres ; socijalna podrška
(students ; stress ; social support)
Sažetak
Podrška mladima u obrazovnom sustavu obuhvaća i brigu za njihovo psihičko zdravlje i pripremljenost na izazove studiranja. Osim akademskog stresa, studenti rješavaju važna osobna pitanja, a doživljaj nedoraslosti zadacima dovodi ih u stanje stresa koje se negativno odražava na njihov na studentski uspjeh. Radom se pokušalo doprinijeti objašnjenju studentskog stresa te socijalne podrške kao mogućeg načina umanjivanja stresa. Cilj rada bio je ispitati intenzitet stresa studenata i percepciju socijalne podrške studenata iz tri izvora: od obitelji, prijatelja i posebne osobe te utvrditi doprinos sociodemografskih varijabli i strukturalne socijalne podrške u objašnjenju intenziteta stresa. Ukupno je sudjelovalo 472 studenta s raznih Sveučilišta u Hrvatskoj, a podaci su prikupljeni putem online ankete. Uz osnovne sociodemografske podatke, korišteni su Ljestvica percipiranog stresa i Višedimenzionalni upitnik percipirane socijalne podrške. Utvrđeno je kako studenti doživljavaju umjereni intenzitet stresa. Također, studenti percipiraju visoku socijalnu podršku iz sva tri izvora, pri čemu podršku od posebne osobe percipiraju značajno višom od podrške od obitelji i prijatelja. Sociodemografskim varijablama i varijablama podrške objašnjen je mali, ali značajan dio ukupne varijance stresa studenata (8% i 11%). Značajan prediktor intenziteta stresa je percipirana podrška od prijatelja, a u skupini koja navodi kako nije bila izložena velikom stresu u proteklih mjesec dana, osim podrške od prijatelja, i godina studija. Što je veća percepcija podrške od prijatelja manji je doživljaj intenziteta stresa, a niža godina studija povezana je s većim doživljajem intenziteta stresa. Nije dobivena značajna povezanost promjene mjesta stanovanja i spola sa stresom. Osvrt u zaključku vezan je uz metodološke nedostatke i moguća poboljšanja korištenih ljestvica te upotrebu rezultata u okviru stručnih službi pri osiguravanju zdravijeg okruženja i razvijanja primjerenih programa podrške i pomoći studentima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija