Pregled bibliografske jedinice broj: 745921
Odnos intrinzične i ekstrinzične motivacije s akademskom efikasnošću i sagorijevanjem
Odnos intrinzične i ekstrinzične motivacije s akademskom efikasnošću i sagorijevanjem // 22. godišnja konferencija hrvatskih psihologa : knjiga sažetaka / Pavlin-Bernardić, Nina ; Jokić, Boris ; Lopižić, Josip ; Putarek, Vanja ; Vlahović-Štetić, Vesna (ur.).
Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2014. str. 179-179 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 745921 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos intrinzične i ekstrinzične motivacije s akademskom efikasnošću i sagorijevanjem
(The Relationship Between Intrinsic and Extrinsic Motivation with Academic Efficiency and Burnout)
Autori
Jurić, Dunja ; Košćec-Đuknić, Adrijana ; Kolundžić, Aleksandar
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
22. godišnja konferencija hrvatskih psihologa : knjiga sažetaka
/ Pavlin-Bernardić, Nina ; Jokić, Boris ; Lopižić, Josip ; Putarek, Vanja ; Vlahović-Štetić, Vesna - Zagreb : Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2014, 179-179
ISBN
978-953-55079-4-9
Skup
Godišnja konferencija hrvatskih psihologa (22 ; 2014)
Mjesto i datum
Rovinj, Hrvatska, 05.11.2014. - 08.11.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
motivacija ; akademska efikasnost ; sagorijevanje
(motivation ; academic achievement ; burnout)
Sažetak
Akademsko je postignuće u značajnoj mjeri determinirano integracijom motivacijskih komponenti i kognitivnih dispozicija za učenje. Suvremena obrazovna paradigma ističe značaj razvijanja općih strategija učenja, razvoj sposobnosti za samostalno upravljanje procesom učenja, za samoevaluaciju i svijest o vlastitim aktivnostima učenja. Od učenika i studenata očekuje se sudjelovanje u aktivnostima nastave, nadgledanje kognitivnog procesa i upravljanje vlastitim učenjem, razvoj kompetencija, odgovornost, razvijene vještine komuniciranja, sposobnost za samostalno učenje, spremnost na rad u timu, sposobnost prilagodbe novim okolnostima – drugim riječima, očekuju se vidljivi rezultati visoke razine intrinzične motivacije. Intrinzično motivirani studenti češće u potpunosti rješavaju postavljeni zadatak, a uspješno ga rješavaju i u situacijama u kojima rješenje ne donosi nagradu u obliku bodova ili ocjena. Odabiru strategiju koja zahtijeva više napora te intenzivnije i dublje procesiraju informacije. Konstrukt motivacije posebno je zanimljiv u kontekstu promjena koje u postojeće studijske programe uvodi bolonjski proces. Istraživanje razlika u pristupu studiranju kod predbolonjskih i bolonjskih studenata pokazalo je značajne razlike u obradi sadržaja, fleksibilnosti u učenju, aktivnosti i motivaciji – u korist bolonjskih studenata. Razumijevanje načina na koji različite vrste motivacije određuju ponašanje u specifičnoj situaciji može imati, uz teorijsku vrijednost, i praktičnu primjenu u procesu obrazovanja, pri čemu je uvijek potrebno u obzir uzeti svu složenost individualnog doživljavanja i ponašanja. Ciljevi su ovog istraživanja ispitati prediktivnu vrijednost različitih oblika motivacije za akademski uspjeh i razlike između studenata nižih i viših godina studija u razinama intrinzične i ekstrinzične motivacije. Preliminarni rezultati pokazuju da je intrinzična motivacija značajan prediktor akademske efikasnosti, ali i akademskog uspjeha, neovisno o godini studija, za razliku od ekstrinzične motivacije koja se nije pokazala prediktivnom za samoprocjenu akademske efikasnosti, niti za akademski uspjeh. Dobivene rezultate razmotrit ćemo u kontekstu zahtjeva koje bolonjski sustav postavlja studentima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb