Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 745921

Odnos intrinzične i ekstrinzične motivacije s akademskom efikasnošću i sagorijevanjem


Jurić, Dunja; Košćec-Đuknić, Adrijana; Kolundžić, Aleksandar
Odnos intrinzične i ekstrinzične motivacije s akademskom efikasnošću i sagorijevanjem // 22. godišnja konferencija hrvatskih psihologa : knjiga sažetaka / Pavlin-Bernardić, Nina ; Jokić, Boris ; Lopižić, Josip ; Putarek, Vanja ; Vlahović-Štetić, Vesna (ur.).
Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2014. str. 179-179 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 745921 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Odnos intrinzične i ekstrinzične motivacije s akademskom efikasnošću i sagorijevanjem
(The Relationship Between Intrinsic and Extrinsic Motivation with Academic Efficiency and Burnout)

Autori
Jurić, Dunja ; Košćec-Đuknić, Adrijana ; Kolundžić, Aleksandar

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
22. godišnja konferencija hrvatskih psihologa : knjiga sažetaka / Pavlin-Bernardić, Nina ; Jokić, Boris ; Lopižić, Josip ; Putarek, Vanja ; Vlahović-Štetić, Vesna - Zagreb : Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2014, 179-179

ISBN
978-953-55079-4-9

Skup
Godišnja konferencija hrvatskih psihologa (22 ; 2014)

Mjesto i datum
Rovinj, Hrvatska, 05.11.2014. - 08.11.2014

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
motivacija ; akademska efikasnost ; sagorijevanje
(motivation ; academic achievement ; burnout)

Sažetak
Akademsko je postignuće u značajnoj mjeri determinirano integracijom motivacijskih komponenti i kognitivnih dispozicija za učenje. Suvremena obrazovna paradigma ističe značaj razvijanja općih strategija učenja, razvoj sposobnosti za samostalno upravljanje procesom učenja, za samoevaluaciju i svijest o vlastitim aktivnostima učenja. Od učenika i studenata očekuje se sudjelovanje u aktivnostima nastave, nadgledanje kognitivnog procesa i upravljanje vlastitim učenjem, razvoj kompetencija, odgovornost, razvijene vještine komuniciranja, sposobnost za samostalno učenje, spremnost na rad u timu, sposobnost prilagodbe novim okolnostima – drugim riječima, očekuju se vidljivi rezultati visoke razine intrinzične motivacije. Intrinzično motivirani studenti češće u potpunosti rješavaju postavljeni zadatak, a uspješno ga rješavaju i u situacijama u kojima rješenje ne donosi nagradu u obliku bodova ili ocjena. Odabiru strategiju koja zahtijeva više napora te intenzivnije i dublje procesiraju informacije. Konstrukt motivacije posebno je zanimljiv u kontekstu promjena koje u postojeće studijske programe uvodi bolonjski proces. Istraživanje razlika u pristupu studiranju kod predbolonjskih i bolonjskih studenata pokazalo je značajne razlike u obradi sadržaja, fleksibilnosti u učenju, aktivnosti i motivaciji – u korist bolonjskih studenata. Razumijevanje načina na koji različite vrste motivacije određuju ponašanje u specifičnoj situaciji može imati, uz teorijsku vrijednost, i praktičnu primjenu u procesu obrazovanja, pri čemu je uvijek potrebno u obzir uzeti svu složenost individualnog doživljavanja i ponašanja. Ciljevi su ovog istraživanja ispitati prediktivnu vrijednost različitih oblika motivacije za akademski uspjeh i razlike između studenata nižih i viših godina studija u razinama intrinzične i ekstrinzične motivacije. Preliminarni rezultati pokazuju da je intrinzična motivacija značajan prediktor akademske efikasnosti, ali i akademskog uspjeha, neovisno o godini studija, za razliku od ekstrinzične motivacije koja se nije pokazala prediktivnom za samoprocjenu akademske efikasnosti, niti za akademski uspjeh. Dobivene rezultate razmotrit ćemo u kontekstu zahtjeva koje bolonjski sustav postavlja studentima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Jurić, Dunja; Košćec-Đuknić, Adrijana; Kolundžić, Aleksandar
Odnos intrinzične i ekstrinzične motivacije s akademskom efikasnošću i sagorijevanjem // 22. godišnja konferencija hrvatskih psihologa : knjiga sažetaka / Pavlin-Bernardić, Nina ; Jokić, Boris ; Lopižić, Josip ; Putarek, Vanja ; Vlahović-Štetić, Vesna (ur.).
Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2014. str. 179-179 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Jurić, D., Košćec-Đuknić, A. & Kolundžić, A. (2014) Odnos intrinzične i ekstrinzične motivacije s akademskom efikasnošću i sagorijevanjem. U: Pavlin-Bernardić, N., Jokić, B., Lopižić, J., Putarek, V. & Vlahović-Štetić, V. (ur.)22. godišnja konferencija hrvatskih psihologa : knjiga sažetaka.
@article{article, author = {Juri\'{c}, Dunja and Ko\v{s}\'{c}ec-\DJukni\'{c}, Adrijana and Kolund\v{z}i\'{c}, Aleksandar}, year = {2014}, pages = {179-179}, keywords = {motivacija, akademska efikasnost, sagorijevanje}, isbn = {978-953-55079-4-9}, title = {Odnos intrinzi\v{c}ne i ekstrinzi\v{c}ne motivacije s akademskom efikasno\v{s}\'{c}u i sagorijevanjem}, keyword = {motivacija, akademska efikasnost, sagorijevanje}, publisher = {Hrvatsko psiholo\v{s}ko dru\v{s}tvo (HPD)}, publisherplace = {Rovinj, Hrvatska} }
@article{article, author = {Juri\'{c}, Dunja and Ko\v{s}\'{c}ec-\DJukni\'{c}, Adrijana and Kolund\v{z}i\'{c}, Aleksandar}, year = {2014}, pages = {179-179}, keywords = {motivation, academic achievement, burnout}, isbn = {978-953-55079-4-9}, title = {The Relationship Between Intrinsic and Extrinsic Motivation with Academic Efficiency and Burnout}, keyword = {motivation, academic achievement, burnout}, publisher = {Hrvatsko psiholo\v{s}ko dru\v{s}tvo (HPD)}, publisherplace = {Rovinj, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font