Pregled bibliografske jedinice broj: 745831
Kako misliti zlo? Nekoliko teza uz teoriju totalitarizma Hannah Arendt
Kako misliti zlo? Nekoliko teza uz teoriju totalitarizma Hannah Arendt // Zapisi o totalitarizmu. Zbornik radova sa znanstvenog skupa 2. Dani praktičke filozofije, održanog na Filozofskom fakultetu u Osijeku, 16. i 17. siječnja 2014. / Krivak, Marijan ; Senković, Željko (ur.).
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2014. str. 105-125 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 745831 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kako misliti zlo? Nekoliko teza uz teoriju totalitarizma Hannah Arendt
(How to Think of Evil? Some Theses on Hannah Arendt's Theory of Totalitarianism)
Autori
Senković, Željko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zapisi o totalitarizmu. Zbornik radova sa znanstvenog skupa 2. Dani praktičke filozofije, održanog na Filozofskom fakultetu u Osijeku, 16. i 17. siječnja 2014.
/ Krivak, Marijan ; Senković, Željko - Osijek : Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2014, 105-125
ISBN
978-953-314-072-8
Skup
2. Dani praktičke filozofije, održani na Filozofskom fakultetu u Osijeku, 16. i 17. siječnja 2014.
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 16.01.2014. - 17.01.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
društvo; totalitarizam; filozofija; rat
(Society; Totalitarianism; Philosophy; War)
Sažetak
Hannah Arendt je u djelu Izvori totalitarizma okarakterizirala totalitarno zlo kao "radikalno zlo", a u izvještaju sa suđenja, Eichmann u Jeruzalemu, došla je do teze o "banalnom zlu". Za tezu o radikalnom zlu smatram odgovornim njeno mišljenje na tragu Immanuela Kanta. Taj joj se termin vjerojatno samorazumljivo učinio prikladnim za objašnjenje funkcioniranja nacističkih koncentracijskih logora, koji su vrlo metodično "svlačili humanitet" ogromnog broja ljudi, s onu stranu bilo kakvog vojnog ili ekonomskog smisla. Međutim, kasnije mijenja perspektivu i ustvrđuje da zlo zapravo nikada nema dubinu ; samo dobro može imati dubinu. Prema Arendt, zlo se primarno može misliti kao radikalno unutar teologijskog (i onto-theo-logijskog) okvira, s metafizičkom dubinom i realnošću. Njeno kasnije odustajanje od teze o radikalnom zlu jest stoga ustrajavanje na u sebi utemeljujućoj svjetovnosti ovoga svijeta, u kojemu je nada moguća i smislena utoliko što sve ovisi samo od nas, bića koja imaju moć početka.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija