Pregled bibliografske jedinice broj: 745707
Emocionalna inteligencija, agresivno i prosocijalno ponašanje učenika rane adolescentske dobi
Emocionalna inteligencija, agresivno i prosocijalno ponašanje učenika rane adolescentske dobi // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 60 (2014), 32; 43-60 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 745707 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Emocionalna inteligencija, agresivno i prosocijalno ponašanje učenika rane adolescentske dobi
(Emotional intelligence abilities as predictors of prosocial and aggressive behaviour of early adolescent students)
Autori
Grgić, Nikolina ; Babić Čikeš, Ana ; Ručević Silvija
Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 60
(2014), 32;
43-60
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
emocionalna inteligencija; agresivno i prosocijalno ponašanje; adolescenti
(emotional intelligence; aggressive and prosocial behaviour; adolescents)
Sažetak
U posljednjih dvadesetak godina prikupljen je velik broj empirijskih dokaza o važnosti emocionalne inteligencije u predikciji različitih aspekata socijalnog funkcioniranja. No unatoč interesu stručnjaka koji se bave djecom i adolescentima za taj konstrukt, većina istraživanja provedena je na uzorcima studenata i odraslih. To osobito vrijedi za istraživanja emocionalne inteligencije u kontekstu modela sposobnosti, jednog od dva dominantna pristupa u istraživanjima emocionalne inteligencije. Ovim istraživanjem željeli smo ispitati odnos različitih sposobnosti emocionalne inteligencije, operacionaliziranih prema modelu Mayera i Saloveya (1997) i mjerenih testovima učinka, s varijablama agresivnosti i prosocijalnog ponašanja učenika rane adolescentske dobi. Pretpostavili smo da će mjere emocionalne inteligencije imati značajan doprinos u objašnjenju agresivnog i prosocijalnog ponašanja. U istraživanju je sudjelovalo 378 učenika viših razreda osnovne škole prosječne dobi 13, 38 godina. Sposobnosti emocionalne inteligencije procijenjene su Testom opažanja emocionalnog sadržaja u slikama (TOESS), Testom analize emocija (TAE) i Testom upravljanja emocijama (TUE), a prosocijalno i agresivno ponašanje prilagođenom verzijom Skale za procjenu agresivnosti i prosocijalnog ponašanja kod djece (PROS/AG). Test upravljanja emocijama pokazao se značajnim negativnim prediktorom agresivnog ponašanja kod mladića te značajnim pozitivnim prediktorom prosocijalnog ponašanja i mladića i djevojaka. Ostala dva testa emocionalne inteligencije nisu se pokazala značajnim prediktorima agresivnog i prosocijalnog ponašanja sudionika. Dobiveni rezultati djelomično potvrđuju ulogu emocionalne inteligencije u predikciji agresivnog i prosocijalnog ponašanja, a neki nedostaci provedenog istraživanja daju naslutiti da bi ta uloga mogla biti i značajnija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek