Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 745707

Emocionalna inteligencija, agresivno i prosocijalno ponašanje učenika rane adolescentske dobi


Grgić, Nikolina; Babić Čikeš, Ana; Ručević Silvija
Emocionalna inteligencija, agresivno i prosocijalno ponašanje učenika rane adolescentske dobi // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 60 (2014), 32; 43-60 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 745707 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Emocionalna inteligencija, agresivno i prosocijalno ponašanje učenika rane adolescentske dobi
(Emotional intelligence abilities as predictors of prosocial and aggressive behaviour of early adolescent students)

Autori
Grgić, Nikolina ; Babić Čikeš, Ana ; Ručević Silvija

Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 60 (2014), 32; 43-60

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
emocionalna inteligencija; agresivno i prosocijalno ponašanje; adolescenti
(emotional intelligence; aggressive and prosocial behaviour; adolescents)

Sažetak
U posljednjih dvadesetak godina prikupljen je velik broj empirijskih dokaza o važnosti emocionalne inteligencije u predikciji različitih aspekata socijalnog funkcioniranja. No unatoč interesu stručnjaka koji se bave djecom i adolescentima za taj konstrukt, većina istraživanja provedena je na uzorcima studenata i odraslih. To osobito vrijedi za istraživanja emocionalne inteligencije u kontekstu modela sposobnosti, jednog od dva dominantna pristupa u istraživanjima emocionalne inteligencije. Ovim istraživanjem željeli smo ispitati odnos različitih sposobnosti emocionalne inteligencije, operacionaliziranih prema modelu Mayera i Saloveya (1997) i mjerenih testovima učinka, s varijablama agresivnosti i prosocijalnog ponašanja učenika rane adolescentske dobi. Pretpostavili smo da će mjere emocionalne inteligencije imati značajan doprinos u objašnjenju agresivnog i prosocijalnog ponašanja. U istraživanju je sudjelovalo 378 učenika viših razreda osnovne škole prosječne dobi 13, 38 godina. Sposobnosti emocionalne inteligencije procijenjene su Testom opažanja emocionalnog sadržaja u slikama (TOESS), Testom analize emocija (TAE) i Testom upravljanja emocijama (TUE), a prosocijalno i agresivno ponašanje prilagođenom verzijom Skale za procjenu agresivnosti i prosocijalnog ponašanja kod djece (PROS/AG). Test upravljanja emocijama pokazao se značajnim negativnim prediktorom agresivnog ponašanja kod mladića te značajnim pozitivnim prediktorom prosocijalnog ponašanja i mladića i djevojaka. Ostala dva testa emocionalne inteligencije nisu se pokazala značajnim prediktorima agresivnog i prosocijalnog ponašanja sudionika. Dobiveni rezultati djelomično potvrđuju ulogu emocionalne inteligencije u predikciji agresivnog i prosocijalnog ponašanja, a neki nedostaci provedenog istraživanja daju naslutiti da bi ta uloga mogla biti i značajnija.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Ana Babić Čikeš (autor)

Avatar Url Silvija Ručević (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Grgić, Nikolina; Babić Čikeš, Ana; Ručević Silvija
Emocionalna inteligencija, agresivno i prosocijalno ponašanje učenika rane adolescentske dobi // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 60 (2014), 32; 43-60 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Grgić, N., Babić Čikeš, A. & Ručević Silvija (2014) Emocionalna inteligencija, agresivno i prosocijalno ponašanje učenika rane adolescentske dobi. Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 60 (32), 43-60.
@article{article, author = {Grgi\'{c}, Nikolina and Babi\'{c} \v{C}ike\v{s}, Ana}, year = {2014}, pages = {43-60}, keywords = {emocionalna inteligencija, agresivno i prosocijalno pona\v{s}anje, adolescenti}, journal = {\v{Z}ivot i \v{s}kola : \v{c}asopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja}, volume = {60}, number = {32}, issn = {0044-4855}, title = {Emocionalna inteligencija, agresivno i prosocijalno pona\v{s}anje u\v{c}enika rane adolescentske dobi}, keyword = {emocionalna inteligencija, agresivno i prosocijalno pona\v{s}anje, adolescenti} }
@article{article, author = {Grgi\'{c}, Nikolina and Babi\'{c} \v{C}ike\v{s}, Ana}, year = {2014}, pages = {43-60}, keywords = {emotional intelligence, aggressive and prosocial behaviour, adolescents}, journal = {\v{Z}ivot i \v{s}kola : \v{c}asopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja}, volume = {60}, number = {32}, issn = {0044-4855}, title = {Emotional intelligence abilities as predictors of prosocial and aggressive behaviour of early adolescent students}, keyword = {emotional intelligence, aggressive and prosocial behaviour, adolescents} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font