Pregled bibliografske jedinice broj: 745619
Izloženost djece starije školske dobi elektroničkom nasilju
Izloženost djece starije školske dobi elektroničkom nasilju // Život i škola, 59 (2013), 30; 110-128 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 745619 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Izloženost djece starije školske dobi elektroničkom nasilju
(The exposure of older school-age children to cyberbullying)
Autori
Hodak Kodžoman, Irena ; Velki, Tena ; Cakić, Lara
Izvornik
Život i škola (0044-4855) 59
(2013), 30;
110-128
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
blog ; chat ; forum ; Internet ; nasilje putem modernih tehnologija
(blog ; chat ; cyberbullying ; forum ; Internet)
Sažetak
Globalni razvoj civilizacije ima za posljedicu razvoj tehnologije i informacijskih komunikacija. Sve je veća uporaba računala i mobilnih telefona u svakodnevnom životu. Ubrzani razvoj tehnologije utječe i na rano osposobljavanje djece za korištenje istih. Osim prednosti koje nudi virtualni svijet postoje i nedostatci kojima su izloženi korisnici. Negativna strana korištenja modernih tehnologija je i nasilje kojemu mogu biti svi izloženi, a posebno osjetljiva skupina su djeca. Nasilje putem modernih tehnologija novija je vrsta nasilja stoga će rezultati ovoga istraživanja pridonijeti razumijevanju ovog fenomena. Tema istraživanja odabrana je radi važnosti za dječji razvoj. Cilj ovoga istraživanja bio je ispitati izloženost učenika četvrtih razreda osnovne škole nasilju putem modernih tehnologija. Zadatak je bio ispitati koriste li učenici četvrtog razreda osnovne škole moderne tehnologije, koje internetske oblike komunikacije koriste te jesu li bili izloženi nasilju putem Interneta i mobitela. Istraživanje je provedeno u osnovnoj školi, a uzorak je činilo 27 učenika 4. razreda. Pomoću polustrukturiranoga intervjua ispitali smo korištenje modernih tehnologija te iskustva djece vezana uz korištenje istih. Rezultati, podvrgnuti kvalitativnoj analizi sadržaja, potvrđuju pretpostavku da su učenici izloženi nasilju putem modernih tehnologija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Education Research Complete
- MLA INTERNATIONAL BIBLIOGRAPHY
- EBSCO
- Emerald Management Reviews database
- HRČAK
- Ulrich Serials Analysis System