Pregled bibliografske jedinice broj: 745591
Obrazovni kurikulumi, standardi i kompetencije (Rosandić, Dragutin. 2013. Obrazovni kurikulumi, standardi i kompetencije. S posebnim usmjerenjem na jezično-književno područje. Zagreb: Naklada Ljevak. 325 str.)
Obrazovni kurikulumi, standardi i kompetencije (Rosandić, Dragutin. 2013. Obrazovni kurikulumi, standardi i kompetencije. S posebnim usmjerenjem na jezično-književno područje. Zagreb: Naklada Ljevak. 325 str.) // Kroatologija, 4 (2013), 1/2; 195-199 (podatak o recenziji nije dostupan, prikaz, stručni)
CROSBI ID: 745591 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obrazovni kurikulumi, standardi i kompetencije (Rosandić, Dragutin. 2013. Obrazovni kurikulumi, standardi i kompetencije. S posebnim usmjerenjem na jezično-književno područje. Zagreb: Naklada Ljevak. 325 str.)
(Educational curiculums, standards and competentions (Rosandić, Dragutin. 2013. Educational curricula, standards and competence. With special focus on linguistic and literary area. Zagreb: Edition LJevak 325 pp.))
Autori
Dadić, Katarina
Izvornik
Kroatologija (1847-8050) 4
(2013), 1/2;
195-199
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prikaz, stručni
Ključne riječi
kurikulum; kompetencije; obrazovni standard; odgoj; obrazovanje
(curiculum; competentions; educational standard; education)
Sažetak
Knjiga Obrazovni kurikulumi, standardi i kompetencije s posebnim usmjerenjem na jezično-književno područje vrijedan je doprinos na više razina: za istraživače odgoja i obrazovanja, praktičare u sustavu odgoja i obrazovanja, druge sudionike u odgoju i obrazovanju, studente svih nastavničkih usmjerenja i u konačnici i za same tvorce odgojno-obrazovne politike. Rosandić na jednom mjestu sintetizira znanja o kurikulumu. Osim obrazovne, istaknuta je i odgojna, ali i kulturološka kurikulumska misija, u kojoj se jasno očituje kreativna snaga autorova pristupa. Ujedinjujući načela demokracije, pluralizma, ljudskih prava, nacionalnoga identiteta, međukulturalizma i višejezičnosti u cjelinu koja je zaokružena opredjeljenjem za znanstvenu metodologiju, autor sasvim jednostavno progovara o kurikulumu, koji nipošto nije pridržan samo istraživačima odgojno-obrazovne prakse ili tvorcima odgojno-obrazovne politike. On omogućuje jednako svim aktivnim sudionicima odgojno-obrazovnoga sustava da na jednom mjestu nađu sva akumulirana znanja o kurikulumskoj teoriji kako u nacionalnom tako i u međunarodnom kontekstu, ali i da jasno vide njihove međuodnose. Jasno je vidljivo da autorov pristup proizlazi iz osobnih kompetencija koje stavlja u službu teorija vezanih uz kurikulum, a njih prati, propituje i pristupa im s izrazitim kritičkim stavom. Jednako je tako vrijedno naglasiti autorovo duboko promišljanje strukture svih podnaslova ili tematskih cjelina, koje čitatelju omogućuje da jasnije nazre u kojem smjeru treba ići nova hrvatska škola, tj. u kojem se smjeru treba odgajati i obrazovati mladi naraštaj za život u 21. stoljeću. Na samom kraju autor izražava svoje nade da će hrvatski odgojno- obrazovni sustav stajati uz bok odgojno-obrazovnim sustavima razvijenih zemalja, poglavito zemalja članica Europske unije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
226-2261681-0827 - Interkulturalna ishodišta pedagoške misli i odgojnog djelovanja u Hrvata (Pranjić, Marko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb
Profili:
Katarina Dadić
(autor)