Pregled bibliografske jedinice broj: 745582
Kritičko razmatranje modela Homeschoolinga
Kritičko razmatranje modela Homeschoolinga // Život i škola, 28 (2012), 2; 21-31 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 745582 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kritičko razmatranje modela Homeschoolinga
(Critical Consideration of Homeschooling Model)
Autori
Dadić, Katarina
Izvornik
Život i škola (0044-4855) 28
(2012), 2;
21-31
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
Hrvatska kršćanska koalicija; obrazovanje kod kuće ili homeschooling; škola; učenik; učitelj
(Croatian Christian Coalition; homeschooling; school; student; teacher.)
Sažetak
Radom je predstavljena suvremena koncepcija "obrazovanja kod kuće" koja je popularnost stekla zbog povećanja kritika formalnog obrazovanja. Budući da takva vrsta obrazovanja u Republici Hrvatskoj još uvijek nije zakonski omogućena, autorica se u članku usredotočila na analizu polazišnih točaka zahtjeva za obrazovanje kod kuće koji je Hrvatska kršćanska koalicija uputila Ministarstvu znanosti, obrazovanja i sporta. Obrazovanje kod kuće neupitno ima svoje prednosti, no uvidom u dani model dolazimo do izdvajanja triju važnih čimbenika na koje moramo staviti naglasak ukoliko želimo da se takva vrsta obrazovanja zakonski omogući. Tri su elementa bitna, a to su baziranje obrazovanja kod kuće na autentičnom hrvatskom modelu homeschoolinga, roditeljska kvalificiranost te sustavnije i češće provjere znanja učenika koji se obrazuju kod kuće. S druge strane, u radu su istaknuti škola i grupe vršnjaka kao važni socijalizacijski čimbenici, kvalitetnije obrazovanje učitelja i njihovo sustavno usavršavanje, stručno utemeljen odabir studenata za učiteljski poziv, znatno manji broj učenika na jednog učitelja te kvalitetno nagrađivanje učitelja za njihov rad kao čimbenici koji idu u prilog odabiru škole kao institucije u kojoj će se dijete obrazovati.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
226-2261681-0827 - Interkulturalna ishodišta pedagoške misli i odgojnog djelovanja u Hrvata (Pranjić, Marko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb
Profili:
Katarina Dadić
(autor)