Pregled bibliografske jedinice broj: 745567
Melodija kao element umjetničkog djela u procesu individualizacije
Melodija kao element umjetničkog djela u procesu individualizacije // 5. međunarodna konferencija o naprednim i sustavnim istraživanjima, ECNSI 2011.
Zagreb, Hrvatska, 2011. (demonstracija, nije recenziran, neobjavljeni rad, ostalo)
CROSBI ID: 745567 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Melodija kao element umjetničkog djela u procesu individualizacije
(The Melody as the Element of Work of Art in a Process of the Individualization)
Autori
Blašković, Jelena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, ostalo
Skup
5. međunarodna konferencija o naprednim i sustavnim istraživanjima, ECNSI 2011.
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 10.11.2011. - 12.11.2011
Vrsta sudjelovanja
Demonstracija
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
individualizacija; melodija; umjetničko djelo
(art; individualization; melody)
Sažetak
Kompleksnost umjetničkog djela pruža velike mogućnosti u edukaciji djece kroz proces individualizacije. Kompleksnost je uvjetovana slojevitošću strukturnih elemenata i njihovim međusobnim unikatnim funkcioniranjem. Melodija je vrlo bitan i izražajan element glazbenog djela. To je ono što svaki slušatelj prvo primijeti i pokušava reproducirati ukoliko je melodija ostavila dovoljan utisak na emotivni i spoznajni sustav pojedinca. Melodiji su urođene sastavnice poput grupiranja struktura, dobe i metra, melodijske konture, implikacije intervala, motivske sličnosti, odnos tonova u intonacijskoj hijerarhiji, hijerarhiji slučaja, impliciranje harmonije i meta - odnos. U svojoj je materiji vrlo kompleksna i senzibilna što joj daje estetski potencijal i moć. Kao takva vrlo je značajna u glazbenom odgoju i obrazovanju, bilo da ju se percipira pjevajući - produkcijom ili slušajući – percepcijom. Proces individualizacije podrazumijeva funkciju glazbe na individualnoj razini slušatelja – učenika kao intelektualnog i emotivnog stimulansa. Implikacija glazbe u edukaciji ima za cilj maksimalno postići motivaciju, potrebu za inicijativom, kreativnošću i oblikovanjem pojedinca u tjelesnim, emotivnim i intelektualnim razinama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti