Pregled bibliografske jedinice broj: 745463
Pedagoške kompetencije učitelja u sukonstrukciji nastave
Pedagoške kompetencije učitelja u sukonstrukciji nastave // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, LIX (2013), 30; 79-95 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 745463 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pedagoške kompetencije učitelja u sukonstrukciji nastave
(Pedagogical Competence of Teachers in Co-constructing the Teaching)
Autori
Brust Nemet, Maja
Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) LIX
(2013), 30;
79-95
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
praćenje nastave; pedagoška kompetencija; sukonstrukcija nastave; učitelji
(monitoring of the teaching; pedagogical competence; co-construction of the teaching; teacher)
Sažetak
U ovom radu analiziran je pojam pedagoških kompetencija učitelja koje podrazumijevaju znanja, vještine i osobine ličnosti. Pedagoške kompetencije neophodne su za kritičko promišljanje o sebi i svojoj odgojno-obrazovnoj praksi. Omogućavaju promjene i unaprjeđenja učiteljskih ponašanja i oblikovanje kvalitete u području sukonstrukcije odgojno-obrazovnog procesa. U radu se analizira kvalitativno istraživanje provedeno na uzorku skupine u jednoj osnovnoj školi Osječko-baranjske županije. Temeljem triangulacije kroz analizu sadržaja priprava dvadeset i četiriju učitelja razredne i predmetne nastave, praćenja provedbe nastavnoga sata te intervjua s učiteljima, uočava se razina učiteljskih pedagoških kompetencija. U području metodologije izgradnje kurikuluma nastave 79% učitelja posjeduje pedagošku kompetenciju i samostalno je izradilo priprave za nastavni sat. Sustavnim se promatranjem pokazalo kako su učitelji u organizaciji i vođenju odgojno-obrazovnog procesa također kompetentni jer su usklađivali različite didaktičke metode, nastavna sredstva i pomagala, socijalne oblike rada, didaktička načela i nastavne sadržaje s ciljevima i zadatcima nastave te su koordinirali ostvarivanje zadanih ciljeva i zadataka.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Maja Brust Nemet
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- FSTA: Food Science and Technology Abstracts
- MLA INTERNATIONAL BIBLIOGRAPHY, New York, USA
- EBSCO Publishing, Editoral Department, Massachusetts, USA
- Emerald Management Reviews database, United Kingdom
- Ulrich Serials Analysis System, USA
- Hrčak – Portal znanstvenih časopisa RH