Pregled bibliografske jedinice broj: 745171
Provjera metrijskih karakteristika švicarske skale procjene kompetencija kao pokazatelja spremnosti za školu predškolske djece
Provjera metrijskih karakteristika švicarske skale procjene kompetencija kao pokazatelja spremnosti za školu predškolske djece // Holon, 4 (2014), 2; 432-458 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 745171 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Provjera metrijskih karakteristika švicarske skale procjene kompetencija kao pokazatelja spremnosti za školu predškolske djece
(Examination of the Metric Characteristics of a Schwitzerland Competence Assessment Scale as an Indicator of School Readiness of Preschool Children)
Autori
Sindik, Joško ; Glibić, Mirela ; Briški, Marijana
Izvornik
Holon (1848-3518) 4
(2014), 2;
432-458
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
odgovornost; predškolska djeca; socijalne i obrazovne kompetencije
(responsibility; preschool children; social and educational competences)
Sažetak
Kompetencija je „sposobnost na djelu“, sposobnost koja se prepoznaje u određenoj aktivnosti, dok formiranje kompetentnog pojedinca započinje već u predškolskoj dobi. Glavni cilj istraživanja bio je utvrditi metrijske karakteristike Skale procjene kompetencija (SPK), nastale na temelju praktičnih iskustava u švicarskom kantonu Glarus, koja opisuju pripremljenost djece za polazak u školu. Ispitan je uzorak od djece polaznika četiri dječja vrtića u Zagrebu, Splitu i Ivanić Gradu, prosječne dobi 6, 26 0, 42 godine, od toga 112 djevojčica i 146 dječaka. Karakteristike ponašanja djece primjenom SPK procjenjivalo je 60 odgojiteljica djece iz 30 odgojnih skupina svih dječjih vrtića. Postoji pozitivna, iako niska do srednje visoka povezanost između procijenjene razine dječjih kompetencija. Sve čestice svih subskala SPK zadovoljavajuće saturiraju pripadne glavne komponente. Međutim, SPK pokazuje nešto lošiju osjetljivost. Preliminarna provjera SPK pokazala je da njena primjena na uzorku predškolaca u Hrvatskoj daje valjane i pouzdane rezultate te kao takva može pomoći procjeni spremnosti pojedinog djeteta za školu. Skala je osjetljivija u području nižih razina kompetencija, što omogućuje identifikaciju djece sa slabije razvijenim kompetencijama, ali ne i u procjeni najkompetentnije djece.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Etnologija i antropologija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- CEEOL
- DOAJ
- Google Scholar
- HRČAK
- Index Copernicus
- Ulrich's Periodicals Directory