Pregled bibliografske jedinice broj: 745156
Intertekstualnost u hrvatskoj drami druge polovice 20. stoljeća (Tipologija)
Intertekstualnost u hrvatskoj drami druge polovice 20. stoljeća (Tipologija) // Krležini dani u Osijeku 2008. (Tekst, podtekst i intertekst u hrvatskoj drami i kazalištu) / Hećimović, Branko (ur.).
Zagreb : Osijek: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU), 2009. str. 103-115 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 745156 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Intertekstualnost u hrvatskoj drami druge polovice
20. stoljeća (Tipologija)
(Intertextuality in Croatian Playwriting in the
Second Half of the 20th Century (Tipology))
Autori
Peričić, Helena ; Mišković, Grgo
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Krležini dani u Osijeku 2008. (Tekst, podtekst i intertekst u hrvatskoj drami i kazalištu)
/ Hećimović, Branko - Zagreb : Osijek : Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU), 2009, 103-115
ISBN
978-953-154-906-6
Skup
Krležini dani u Osijeku 2008. (Tekst, podtekst i intertekst u hrvatskoj drami i kazalištu)
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 12.2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
hrvatska drama ; druga polovica 20. st. ; političko ; polemičko ; subverzivno ; ideologija
(Croatian playwriting ; second half of the 20th century ; politic ; polemic ; subversive ; ideology)
Sažetak
U ovom radu autori analiziraju korpus hrvatske drame iz druge polovice 20. st. te svoje tumačenje temelje na tipologiji Helene Peričić (četiri osnovna načina primjene intertekstualnih poticaja: intetekstualnost u užem smislu, mitološko-religijski tip, metonimijski tip, te citatnost i aluzivnosti). Zadaća ovoga rada nije bila samo u obrazloženju motrenoga dramskog stvaralaštva u odnosu prema tekstovima iz stranih književnosti, već i da se utvrdi njihovo zrcaljenje kulturnoga i povijesnoga konteksta u kojima su dramski tekstovi nastali. Sastavnice motrenoga korpusa (od Matkovića, Krleže i Brešana, do Šoljana, Gavrana i Brumeca)nerijetko su odraz ili prosvjed spram društvenim, svjetonazorskim pa i ideološim okolnostima i silnicama. Rad sadrži prilog s (A.) Tipologijom primijenjenih postupaka u drami vezano za intertekstualnost, pregled (B.)Nekih primjera s obzirom na tipologiju postupaka, te (C.) Tipologiju drama s religijskim i biblijskim elementima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Teologija, Književnost