Pregled bibliografske jedinice broj: 745091
Primjena filozofski relevantnog likovnog djela u nastavi filozofije
Primjena filozofski relevantnog likovnog djela u nastavi filozofije // Metodički ogledi, 6 (1995), 11; 9-35 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, ostalo)
CROSBI ID: 745091 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena filozofski relevantnog likovnog djela u nastavi filozofije
(The Application of Philosophically Relevant Artistic Work in Teaching Philosophy)
Autori
Čoh, Ćiril
Izvornik
Metodički ogledi (0353-765X) 6
(1995), 11;
9-35
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, ostalo
Ključne riječi
Filozofski relevantno umjetničko djelo; nastava filozofije; Magritte; Dürer; vrijednosti
(Philosophically relevant work; teaching philosophy; Magritte; Dürer; values)
Sažetak
Autor se bavi problemom primjene filozofski relevantnog djela u nastavi filozofije, dakle ne razmatra djelo s estetskog odnosno umjetničkog aspekta. Likovna djela Magritteov ’Ljudski uvjet ΙΓ i Dürerova ’Melencolia Γ interesiraju nas zbog onog sto je na njima filozofski relevantno, a to je promišljanje cjelovitog u sebe zatvorenog svijeta koji sam sebe otkriva ukazujući pritom na strukturu svijeta oko nas u koji se, ukoliko podražavamo njegovu kreativnost, i sami uključujemo. Tu strukturu prepoznajemo čak i u strukturi događanja u razredu, ukoliko se u njemu događa kreativna nastava. To je nastava koja izoštrava učenikove spoznajne sposobnosti, proširuje njegove duhovne horizonte, koja ga osposobljuje za plodonosnije prisvajanje svijeta. Ona maksimalno angažira sve njegove duševne moći jer u svijetu otkriva dimenziju čudesnosti i vrijednosti koje život čine radosnim. No da li ovdje ponuđeni projekt zaista omogućuje takvu nastavu, to ostaje otvoreno.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb