Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 744929

Profesionalna zrelost učenika osnovnih škola i njezin odnos s diferenciranosti i konzistentnosti profesionalnih interesa


Černja, Iva; Babarović, Toni; Šverko, Iva
Profesionalna zrelost učenika osnovnih škola i njezin odnos s diferenciranosti i konzistentnosti profesionalnih interesa // 21. dani Ramira i Zorana Bujasa - Program i sažeci priopćenja / Kuterovac Jagodić, Gordana ; Erceg Jugović, Inja ; Huić, Aleksandra (ur.).
Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2013. str. 131-131 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 744929 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Profesionalna zrelost učenika osnovnih škola i njezin odnos s diferenciranosti i konzistentnosti profesionalnih interesa
(Career maturity of students in higher grades of primary schools and its relationship with differentiation and consistency of professional interests)

Autori
Černja, Iva ; Babarović, Toni ; Šverko, Iva

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
21. dani Ramira i Zorana Bujasa - Program i sažeci priopćenja / Kuterovac Jagodić, Gordana ; Erceg Jugović, Inja ; Huić, Aleksandra - Zagreb : Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2013, 131-131

ISBN
978-953-175-463-7

Skup
21. dani Ramira i Zorana Bujasa

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.04.2013. - 13.04.2013

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Profesionalna zrelost; profesionalni interesi; diferenciranost i konzistentnost profesionalnih interesa
(Vocational maturity; vocational interests; differentiation and consistency of vocational interests)

Sažetak
Profesionalna zrelost je spremnost pojedinca za donošenje dobro informiranih, dobno prikladnih profesionalnih odluka. Ona predstavlja mjeru u kojoj je pojedinac sposoban samostalno donijeti odluke o svojoj karijeri, prikladne za njegovu dob. Cilj ovog rada je utvrditi povezanost profesionalne zrelosti učenika viših razreda osnovnih škola sa sekundarnim konstruktima Hollandove teorije - diferenciranosti i konzistentnosti profesionalnih interesa. Testirana je teorijska pretpostavka da su diferenciranost i konzistentnost profesionalnih interesa, jednako kao i profesionalna zrelost, mjere stupnja profesionalnog razvoja. Na uzorku učenika, petih, šestih, sedmih i osmih razreda oba spola (ukupni N=528) primijenjen je Test informiranosti o zanimanjima (TIZ), koji mjeri kognitivnu komponentu profesionalne zrelosti. Kao mjera RIASEC tipova interesa primijenjen je Slikovno-opisni upitnik interesa (SLOPI), koji predstavlja mjeru interesa namijenjenu mlađoj populaciji. Na temelju rezultata Slikovno- opisnog upitnika interesa, izvedene su višestruke operacionalizacije konstrukta diferenciranosti i konzistentnosti profesionalnih interesa. Dobiveni rezultati pokazuju blagu povezanost profesionalne zrelosti s diferenciranosti profesionalnih interesa, dok hipoteza o postojanju povezanosti profesionalne zrelosti i konzistentnosti profesionalnih interesa nije potvrđena. U istraživanju su utvrđene i neke spolne razlike u odnosu između profesionalne zrelosti i navedenih pokazatelja strukture interesa. Diferenciranost profesionalnih interesa s profesionalnom zrelosti niže je povezana u uzroku učenica, nego u uzorku učenika. Na osnovi rezultata, zaključeno je da je ispitivanje profesionalne zrelosti nužan aspekt profesionalnog savjetovanja u osnovnim školama, jer ni profili interesa ni mjere njihove strukturiranosti ne pružaju dovoljno informacija o stupnju profesionalnog razvoja učenika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb

Profili:

Avatar Url Iva Šverko (autor)

Avatar Url Toni Babarović (autor)

Avatar Url Iva Černja Rajter (autor)

Citiraj ovu publikaciju:

Černja, Iva; Babarović, Toni; Šverko, Iva
Profesionalna zrelost učenika osnovnih škola i njezin odnos s diferenciranosti i konzistentnosti profesionalnih interesa // 21. dani Ramira i Zorana Bujasa - Program i sažeci priopćenja / Kuterovac Jagodić, Gordana ; Erceg Jugović, Inja ; Huić, Aleksandra (ur.).
Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2013. str. 131-131 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Černja, I., Babarović, T. & Šverko, I. (2013) Profesionalna zrelost učenika osnovnih škola i njezin odnos s diferenciranosti i konzistentnosti profesionalnih interesa. U: Kuterovac Jagodić, G., Erceg Jugović, I. & Huić, A. (ur.)21. dani Ramira i Zorana Bujasa - Program i sažeci priopćenja.
@article{article, author = {\v{C}ernja, Iva and Babarovi\'{c}, Toni and \v{S}verko, Iva}, year = {2013}, pages = {131-131}, keywords = {Profesionalna zrelost, profesionalni interesi, diferenciranost i konzistentnost profesionalnih interesa}, isbn = {978-953-175-463-7}, title = {Profesionalna zrelost u\v{c}enika osnovnih \v{s}kola i njezin odnos s diferenciranosti i konzistentnosti profesionalnih interesa}, keyword = {Profesionalna zrelost, profesionalni interesi, diferenciranost i konzistentnost profesionalnih interesa}, publisher = {Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {\v{C}ernja, Iva and Babarovi\'{c}, Toni and \v{S}verko, Iva}, year = {2013}, pages = {131-131}, keywords = {Vocational maturity, vocational interests, differentiation and consistency of vocational interests}, isbn = {978-953-175-463-7}, title = {Career maturity of students in higher grades of primary schools and its relationship with differentiation and consistency of professional interests}, keyword = {Vocational maturity, vocational interests, differentiation and consistency of vocational interests}, publisher = {Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font