Pregled bibliografske jedinice broj: 744929
Profesionalna zrelost učenika osnovnih škola i njezin odnos s diferenciranosti i konzistentnosti profesionalnih interesa
Profesionalna zrelost učenika osnovnih škola i njezin odnos s diferenciranosti i konzistentnosti profesionalnih interesa // 21. dani Ramira i Zorana Bujasa - Program i sažeci priopćenja / Kuterovac Jagodić, Gordana ; Erceg Jugović, Inja ; Huić, Aleksandra (ur.).
Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2013. str. 131-131 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 744929 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Profesionalna zrelost učenika osnovnih škola i njezin odnos s diferenciranosti i konzistentnosti profesionalnih interesa
(Career maturity of students in higher grades of primary schools and its relationship with differentiation and consistency of professional interests)
Autori
Černja, Iva ; Babarović, Toni ; Šverko, Iva
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
21. dani Ramira i Zorana Bujasa - Program i sažeci priopćenja
/ Kuterovac Jagodić, Gordana ; Erceg Jugović, Inja ; Huić, Aleksandra - Zagreb : Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2013, 131-131
ISBN
978-953-175-463-7
Skup
21. dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.04.2013. - 13.04.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Profesionalna zrelost; profesionalni interesi; diferenciranost i konzistentnost profesionalnih interesa
(Vocational maturity; vocational interests; differentiation and consistency of vocational interests)
Sažetak
Profesionalna zrelost je spremnost pojedinca za donošenje dobro informiranih, dobno prikladnih profesionalnih odluka. Ona predstavlja mjeru u kojoj je pojedinac sposoban samostalno donijeti odluke o svojoj karijeri, prikladne za njegovu dob. Cilj ovog rada je utvrditi povezanost profesionalne zrelosti učenika viših razreda osnovnih škola sa sekundarnim konstruktima Hollandove teorije - diferenciranosti i konzistentnosti profesionalnih interesa. Testirana je teorijska pretpostavka da su diferenciranost i konzistentnost profesionalnih interesa, jednako kao i profesionalna zrelost, mjere stupnja profesionalnog razvoja. Na uzorku učenika, petih, šestih, sedmih i osmih razreda oba spola (ukupni N=528) primijenjen je Test informiranosti o zanimanjima (TIZ), koji mjeri kognitivnu komponentu profesionalne zrelosti. Kao mjera RIASEC tipova interesa primijenjen je Slikovno-opisni upitnik interesa (SLOPI), koji predstavlja mjeru interesa namijenjenu mlađoj populaciji. Na temelju rezultata Slikovno- opisnog upitnika interesa, izvedene su višestruke operacionalizacije konstrukta diferenciranosti i konzistentnosti profesionalnih interesa. Dobiveni rezultati pokazuju blagu povezanost profesionalne zrelosti s diferenciranosti profesionalnih interesa, dok hipoteza o postojanju povezanosti profesionalne zrelosti i konzistentnosti profesionalnih interesa nije potvrđena. U istraživanju su utvrđene i neke spolne razlike u odnosu između profesionalne zrelosti i navedenih pokazatelja strukture interesa. Diferenciranost profesionalnih interesa s profesionalnom zrelosti niže je povezana u uzroku učenica, nego u uzorku učenika. Na osnovi rezultata, zaključeno je da je ispitivanje profesionalne zrelosti nužan aspekt profesionalnog savjetovanja u osnovnim školama, jer ni profili interesa ni mjere njihove strukturiranosti ne pružaju dovoljno informacija o stupnju profesionalnog razvoja učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb