Pregled bibliografske jedinice broj: 744879
Medijski posredovana kulturna memorija - zaziru li suvremeni mediji od kulturoloških sadržaja?
Medijski posredovana kulturna memorija - zaziru li suvremeni mediji od kulturoloških sadržaja? // Makedonsko-hrvatski književni, kulturni i jazični vrski / Jakimovska-Tošić, Maja (ur.).
Skopje: Institut za makedonska literatura, 2014. str. 585-610 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 744879 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Medijski posredovana kulturna memorija - zaziru li suvremeni mediji od kulturoloških sadržaja?
(Cultural memory mediated by the media - does the contemporary media shy away from the cultural content?)
Autori
Bijuković Maršić, Mirta ; Đukić, Marina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Makedonsko-hrvatski književni, kulturni i jazični vrski
/ Jakimovska-Tošić, Maja - Skopje : Institut za makedonska literatura, 2014, 585-610
ISBN
978-608-4744-00-9
Skup
Makedonsko-hrvatski književni, kulturni i jazični vrski
Mjesto i datum
Skopje, Sjeverna Makedonija, 27.09.2013. - 29.09.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
medijska agenda ; kulturni medijski sadržaji (1990-e i suvremeni) ; teorija postavljanja agende
(media agenda ; cultural media content (1990s and contemporary) ; agenda setting)
Sažetak
Oslanjajući se na teoriju medijske agende te većinu studija koje su potvrdile da su učinci postavljanja agende jači putem novina nego putem televizije, rad će na temelju analize medijskog sadržaja hrvatskih regionalnih dnevnih novina Glasa Slavonije nastojati utvrditi kako su nastale i koje su to medijske agende koje su dovele do paradoksalno različitog načina praćenja kulture u dva različita vremenska razdoblja. Razdoblje 1990- ih kada je u sklopu Glasa Slavonije izlazio poseban podlistak za kulturu Kult koji će po zadanoj teoriji medijske agende i pretpostavkama autorica biti svojevrsni kulturološki odgovor na rat, odnosno imat će funkciju katalizatora dok se za suvremeni način praćenja kulture smatra da ujedinjuje prostor kulture i infotainmenta uz odsudstvo bilo kakve vrste estetske i kritičke analize kulturoloških medijskih sadržaja. Je li postavljanje agende vođeno samo „prodajom vijesti“ i „pakiranjem informacije“ ili značajniju ulogu ima kontekst? Poznato je da mediji igraju značajnu ulogu u vrijeme brzih i stalnih promjena u društvu. Zato ih i smatramo zrcalom društvenog stanja, generatorima promjena pa iz današnje perspektive možemo reći i nositeljima medijski posredovane kulturne memorije. Medijski sadržaji stvarani 1990-ih i kulturološki odgovori na zbilju kreativna su reakcija na prijetnju gubitka identiteta i mogućeg zaborava. Upravo su i ti novinski prilozi jedna od sastavnica kulturne memorije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku - Odjel za kulturologiju