Pregled bibliografske jedinice broj: 744866
Stavovi učenika škole za medicinske sestre o volontiranju
Stavovi učenika škole za medicinske sestre o volontiranju, 2014., diplomski rad, diplomski, Medicinski fakultet / Sveučilišni diplomski studij sestrinstva, Zagreb
CROSBI ID: 744866 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi učenika škole za medicinske sestre o
volontiranju
(Medical School Students' Attitudes towards
Voluntering)
Autori
Kozina, Mirjana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Medicinski fakultet / Sveučilišni diplomski studij sestrinstva
Mjesto
Zagreb
Datum
25.09
Godina
2014
Stranica
44
Mentor
Mimica, Ninoslav
Ključne riječi
volontiranje ; stav ; vrijednost ; učenik ; slobodno vrijeme
(volunteering ; attitude ; value ; student ; free time/leisure)
Sažetak
Škola je odgojno-obrazovna ustanova koja pojedincu omogućava usvajanje znanja, vještina i stavova za obavljanje nekoga svrsishodnog rada. Stavovi usmjeravaju naše ponašanje. Izborom zanimanja medicinske sestre/medicinskog tehničara sebi osiguravamo egzistenciju i pokazujemo humanost i spremnost za pomaganje ljudima u najtežim životnim situacijama. Volontiranjem sudjelujemo u nekoj aktivnosti u svoje slobodno vrijeme bez očekivanja ikakve novčane naknade ili druge vrste koristi. Sestrinstvu i volonterstvu zajednička su obilježja humanost i nesebičnost. Ovo istraživanje trebalo bi odgovoriti postoji li povezanost između stavova srednjoškolske populacije o volontiranju i izbora zanimanja medicinske sestre/tehničara. Istraživanje je provedeno u Školi za medicinske sestre Vrapče u razdoblju od 3. do 14. ožujka 2014. godine. Sudjelovali su svi učenici prvog i četvrtog razreda (ukupno 161 učenik), a ispitivanje je provedeno ispunjavanjem anonimnog upitnika. U interpretaciji reztultata korištene su metode deskriptivne statistike za procjenu učestalosti i postotka pojedinih skupina odgovora. Za testiranje neovisnosti varijable korišten je hi-kvadrat, a za dio upitnika kojim ispitujemo stavove na skali procjene primijenjen je t-test. Rezultati ispitivanja pokazuju da je većina ispitanika prije polaska u srednju školu dobila prve informacije o volontiranju, da razumije značenje termina, da je volonterski rad koristan, ali i djelomično cijenjen u zajednici. Statistički značajne razlike pokazale su se u stavovima djevojčica i dječaka. Djevojčice su spremnije uključiti se u ponuđene volonterske aktivnosti zato što žele pomoći onima kojima je to potrebno, kroz pomaganje se osjećaju korisnima, misle da je volontiranje dobar način za provođenje slobodnog vremena te da može pomoći u rješavanju nekih osobnih problema. Dječaci su skloniji volontiranju u okviru političkih stranaka i u cilju dobivanja zaposlenja. Učenici prvog razreda skloniji su volontiranju u domu za starije i nemoćne osobe, dok učenici četvrtog razreda drže da je za volontiranje potrebno mnogo slobodnog vremena.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti
Napomena
Postoji sažetak na engleskom jeziku.
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Medicinski fakultet, Zagreb,
Klinika za psihijatriju Vrapče
Profili:
Ninoslav Mimica
(mentor)