Pregled bibliografske jedinice broj: 744828
Kasna radionica Jurja Dalmatinca - Pojam ili pojava?
Kasna radionica Jurja Dalmatinca - Pojam ili pojava? // Majstorske radionice u umjetničkoj baštini Hrvatske / Milinović, Dino ; Marinković, Ana ; Munk, Ana (ur.).
Zagreb: FF Press, 2014. str. 83-100
CROSBI ID: 744828 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kasna radionica Jurja Dalmatinca - Pojam ili pojava?
(Juraj Dalmatinac and his Late Workshop: Idea or Reality?)
Autori
Marković, Predrag
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, ostalo
Knjiga
Majstorske radionice u umjetničkoj baštini Hrvatske
Urednik/ci
Milinović, Dino ; Marinković, Ana ; Munk, Ana
Izdavač
FF Press
Grad
Zagreb
Godina
2014
Raspon stranica
83-100
ISBN
978-953-175-524-5
Ključne riječi
Juraj Matejev Dalmatinac ; Giorgio da Sebenico ; radionica Jurja Dalmatinca ; katedrala sv. Jakova u Šibeniku ; portal Kneževa Dvora u Dubrovniku, „Malipierova partija“ ; reljef sv. Jeronima pustinjaka ; reljef Polaganja u grob ; Nova Crkva u Šibeniku ; Donatello i venecijansko-padovanski umjetnički krug
(Giorgio da Sebenico ; workshop of Goirgio da Sebenico ; cathedral of St. James in Sebenico)
Sažetak
Kiparski opus Jurja Matejeva Dalmatinca gotovo je sav nastao u prvom i najintenzivnijem stvaralačkom razdoblju (1441.- o. 1460.), i unatoč nekolicini ostvarenja nastalih uz pomoć suradnika i pomoćnika u stručnoj se literaturi niti jedno djelo nije pripisalo njegovoj radionici. U drugom, znatno siromašnijem stvaralačkom razdoblju koje traje do njegove smrti 1473. godine, Juraj je, prema do sada prihvaćenim gledištima, vlastoručno izradio samo jedno djelo – kip sv. Vlaha u Dubrovniku (1465). Preostala djela njegovog užeg kruga – maleni reljefi na impostima portala Kneževa dvora u Dubrovniku (1464), reljef sv. Jeronima i kiparski ukras Malipierove partije na šibenskoj katedrali (1465-1468), zbog naizgled nenadanog stilskog zaokreta i nešto lošije kvalitete izrade još uvijek se vode kao otvoreni atributivni problemi, odnosno u jednom slučaju pripisani su njegovoj kasnoj radionici (S. Kokole, 1987). Podrobno analizirajući sama djela kao i okolnosti u kojima su ovi reljefi nastali u radu se nastojati dokazati kako je pojam “kasne radionice Jurja Dalmatinca” teško primjenjiv na ta, ali i sva druga kiparska ostvarenja, te da se ona trebaju treba pripisati samome Jurju Dalmatincu. Pri tome bi trebalo imati u vidu nešto šire, na drugim djelima osvjedočene raspone likovnog izraza Jurja Dalmatinca, ali i moguće promjene u osobnom rukopisu koje dolaze u njegovim poznim godinama života.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti
Napomena
U ovoj knjizi objavljuju se radovi proizašli iz izlaganja na znanstvenom skupu XIII. Dani Cvita Fiskovica: Majstorske radionice u umjetničkoj baštini Hrvatske održanog od 5. do 7. listopada 2012. u Orebićima i Korčuli.
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1300620-0625 - Reprezentativna sakralna arhitektura jadranske Hrvatske od 13. do 16. stoljeća (Marković, Predrag, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Predrag Marković
(autor)