Pregled bibliografske jedinice broj: 74466
Izbor optimalnog prometnog sustava u gradovima
Izbor optimalnog prometnog sustava u gradovima // Ceste i mostovi : glasilo Hrvatskog društva za ceste, 47 (2001), 9-10; 179-182 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 74466 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Izbor optimalnog prometnog sustava u gradovima
(Selection of the optimal traffic system in the cities.)
Autori
Marušić, Dušan ; Lovrić, Ivan
Izvornik
Ceste i mostovi : glasilo Hrvatskog društva za ceste (0411-6380) 47
(2001), 9-10;
179-182
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
optimalizacija ; investicija za prometni sustav ; grad
(optimalization ; investment in the transportation ; city)
Sažetak
Zbog naglog razvoja gradova postojeći prometni sustavi vrlo često ne mogu udovoljiti prometnim potrebama. U takvim uvjetima neophodno je rekonstruirati postojeće i izgraditi nove prometnice. Kako su zahtijevi za investicijama u prometni sustav obično veći od mogućnosti, vrlo je važno donositi racionalne odluke. Stoga investicijska politika mora biti racionalna i tu postoji jednostavno pravilo: ulaganja se moraju što brže kompezirati uštedama u eksploataciji. Osnovni preduvjet za uspješno vođenje prometne strategije je dobro poznavanje uzajamnog djelovanja nacionalne ekonomije, opsega perspektivnog prometnog rasta, kapaciteta i investicija. U ovom radu data je metodologija za utvrđivanje najprikladnijeg modela cijelog prometnog sustava ili dijela sustava. Metodologija je zasnovana na pretpostavci da se raspored ulaganja u planskom periodu izvrši na način da realizirane investicije i rezultirajući troškovi u eksploataciji daju minimalna diskontirana ulaganja. Metodologija se temelji na primjeni metode diskontiranih ulaganja, što znači da postoji korelacija između veličine prometa, kapaciteta, etapnih ulaganja i troškova eksploatacije u ovisnosti o vremenu. Prema tomu, ovisnost vrijeme - ulaganja i u primjeni manifestira stvarnu ekonomsku kategoriju. Zahvaljujući ovoj metodologiji, prometna politika dobiva značajan alat koji može pokazati: kada, gdje i koliko investirati te koliko konačno očekivati koristi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Građevinarstvo
POVEZANOST RADA
Projekti:
0083161
Ustanove:
Fakultet građevinarstva, arhitekture i geodezije, Split
Profili:
Dušan Marušić
(autor)