Pregled bibliografske jedinice broj: 744534
Usporedba rezultata pristupnika iz različitih dijalektalnih regija na zadacima vezanim uz tekstove pisane čakavskim narječjem na ispitu državne mature iz Hrvatskog jezika
Usporedba rezultata pristupnika iz različitih dijalektalnih regija na zadacima vezanim uz tekstove pisane čakavskim narječjem na ispitu državne mature iz Hrvatskog jezika // Suvremena psihologija, 17 (2014), 1; 21-33 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 744534 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Usporedba rezultata pristupnika iz različitih dijalektalnih regija na zadacima vezanim uz tekstove pisane čakavskim narječjem na ispitu državne mature iz Hrvatskog jezika
(Comparison of results of candidates from different dialectal regions on items related to the texts written in Čakavian dialect in Croatian language state final examination)
Autori
Šabić, Josip
Izvornik
Suvremena psihologija (1331-9264) 17
(2014), 1;
21-33
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
državna matura; hrvatski jezik; čakavsko narječje; diferencijalno funkcioniranje zadataka; diferencijalno funkcioniranje čvora zadataka
(state final examination; Croatian language; Čakavian dialect; differential item functioning; differential bundle functioning)
Sažetak
Jedan od suvremenih izazova u području konstrukcije pismenih provjera znanja je razumijevanje razlika u uspjehu različitih skupina ispitanika na pojedinim zadacima. Razumijevanje ovih razlika je od posebne važnosti na ispitima visokog rizika kao što su ispiti državne mature. Cilj ovog rada bio je ispitati razlike u uspješnosti rješavanja zadataka državne mature iz Hrvatskoga jezika vezanih uz polazne tekstove pisane čakavskim narječjem među pristupnicima iz različitih dijalektalnih regija (čakavske, kajkavske i štokavske). Usporedbom prosječne riješenosti zadataka vezanih uz čakavske tekstove te analizama diferencijalnoga funkcioniranja zadataka (engl. differential item functioning) i diferencijalnoga funkcioniranja čvora zadataka (engl. differential bundle functioning) pronađene su vrlo male razlike u rezultatu u korist pristupnika iz čakavske regije u odnosu na pristupnike iz kajkavske i štokavske regije. Na temelju ovih rezultata, u stručnoj raspravi donesena je preporuka o nastavku uporabe izvornih tekstova na čakavskom, kajkavskom i štokavskom narječju na ispitima državne mature iz Hrvatskog jezika, pri čemu trebaju biti podjednako zastupljena sva narječja kako pristupnici ne bi bili u neravnopravnom položaju zbog pripadnosti svojega razgovornog jezika jednomu narječju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Scopus