Pregled bibliografske jedinice broj: 744253
Izvještavanje hrvatskih medija o procesu pristupanja Hrvatske Europskoj Uniji u periodu predreferendumske kampanje
Izvještavanje hrvatskih medija o procesu pristupanja Hrvatske Europskoj Uniji u periodu predreferendumske kampanje // Vjerodostojnost medija - izazovi globalizacije i specifičnosti regiona / Turčilo, Lejla ; Buljubašić, Belma (ur.).
Sarajevo: Institut za društvena istraživanja, 2012. str. 287-309
CROSBI ID: 744253 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Izvještavanje hrvatskih medija o procesu pristupanja Hrvatske Europskoj Uniji u periodu predreferendumske kampanje
(Croatian media reporting about Croatian European Union accession process in pre- referendum period)
Autori
Đukić, Marina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Vjerodostojnost medija - izazovi globalizacije i specifičnosti regiona
Urednik/ci
Turčilo, Lejla ; Buljubašić, Belma
Izdavač
Institut za društvena istraživanja
Grad
Sarajevo
Godina
2012
Raspon stranica
287-309
ISBN
978-9958-598-45-6
Ključne riječi
objektivnost, mediji, Europska unija, predpristupni proces, manipulacija informacijama
(objectivity, media, European Union, pre-accession process, information manipulation)
Sažetak
U radu će se istražiti način izvještavanja hrvatskih medija o aktivnostima Vlade Republike Hrvatske u periodu prije održavanja referenduma na kome su se građani trebali izjasniti o ulasku u Europsku Uniju. U fokusu istraživanja bit će mjera u kojoj je masmedijski podsustav, pod pritiskom starteškog djelovanja podsustava državnih odnosa s javnostima uspio očuvati svoje izvorne funkcije: agende, gatekeepinga i framinga i zaštititi temeljne istinosne aspekte nepristrasnosti i vjerodostojnosti. Istraživanje se temelji na metodi analize sadržaja 720 članaka objavljenih u medijima u periodu dva mjeseca prije održavanja referenduma. Za indikatore neovisnosti masmedijskog podsustava će se uzeti: 1) pristup medijima oponentskih stajališta (euroskeptika), 2) tretman (žanrovi, tajming, pozicioniranje, i sl.) oponentskih stajališta u usporedbi s tretmanom proponentskih stajališta, 3) prisustvo pitanja i aspekata izvan spektra „pitanja i odgovora“ sadržanih u službenom promidžbenom materijalu, 4) eksplicitnost stajališta koje zauzimaju mediji i mjera disonantnosti sa službenim stajalištima, 5) pozadina izvora faktografskih i interpretativnih poruka te uključivanje nezavisnih analitičara i eksperata.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku - Odjel za kulturologiju
Profili:
Marina Đukić
(autor)