Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 744236

Istraživanje poznavanja pravopisa učenika osnovne škole s posebnim naglaskom na pravilnom pisanju glasova i glasovnih skupova


Miletić, Josip; Novaković, Marija
Istraživanje poznavanja pravopisa učenika osnovne škole s posebnim naglaskom na pravilnom pisanju glasova i glasovnih skupova // Hrvatski : časopis za teoriju i praksu nastave hrvatskoga jezika, književnosti, govornoga i pismenoga izražavanja te medijske kulture, 10 (2013), 2; 23-58 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, ostalo)


CROSBI ID: 744236 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Istraživanje poznavanja pravopisa učenika osnovne škole s posebnim naglaskom na pravilnom pisanju glasova i glasovnih skupova
(The research of correct spelling of the elementary school pupils with special attention on the correct writing of phonemes and phonemic groups)

Autori
Miletić, Josip ; Novaković, Marija

Izvornik
Hrvatski : časopis za teoriju i praksu nastave hrvatskoga jezika, književnosti, govornoga i pismenoga izražavanja te medijske kulture (1845-8793) 10 (2013), 2; 23-58

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, ostalo

Ključne riječi
Nastava ; hrvatski jezik ; pravopis ; glasovi č ; ć ; dž ; đ ; glasovni skupovi ije/je.
(Teaching ; Croatian language ; correct spelling ; phonemes č ; ć ; dž ; đ and phonemic groups' ije/je.)

Sažetak
U radu se donose rezultati istraživanja provedenoga s ciljem utvrđivanja razine poznavanja pravopisa učenika osnovne škole od petoga do osmoga razreda s posebnim naglaskom na pravilnom/pogrešnom pisanju glasova č, ć, dž i đ te glasovnih skupova ije i je. Želi se utvrditi u čemu (u kojim riječima) učenici najviše griješe i ustanoviti smanjuje li se broj pogrešaka na višim obrazovnim stupnjevima. Polazi se od pretpostavke da se pogreške u višim razredima postupno smanjuju. Istraživanje smo proveli u ožujku i travnju 2008. godine u Osnovnoj školi Srinjine u Splitsko-dalmatinskoj županiji. Da bismo utvrdili razinu poznavanja pravopisa, pripremili smo test i diktat. Učenike nismo vremenski ograničavali u pisanju. Test je rješavalo pedeset i devet učenika: osamnaest učenika petoga razreda, trinaest učenika šestoga i po četrnaest učenika sedmoga i osmoga razreda. Diktat je pisalo pedeset i četiri učenika: sedamnaest petaša, jedanaest šestaša, dvanaest sedmaša i četrnaest osmaša. Najviše pogrešaka čine učenici petoga razreda, zatim učenici šestoga i osmoga razreda, a najmanje griješe učenici sedmoga razreda. Dakle, smanjuje se broj pogrešaka na višim obrazovnim stupnjevima, iako osmaši rade više pogrešaka od sedmaša, ali zabrinjava činjenica da je relativno velik postotak pogrešaka u svim razredima i u svim područjima upotrebe glasova č, ć, dž i đ te glasovnih skupova ije i je. Učenici najviše griješe u riječima u kojima jat alternira. U tom se području najslabije smanjuje postotak pogrešaka povećanjem obrazovnog stupnja učenika. Smatramo da bi se toj problematici trebalo posvetiti znatno više pozornosti u nastavi hrvatskoga jezika nego što je to aktualnim programom predviđeno.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301001-1024 - Dramski tekst kao lingvometodički predložak (Pandžić, Vlado, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Miletić, Josip; Novaković, Marija
Istraživanje poznavanja pravopisa učenika osnovne škole s posebnim naglaskom na pravilnom pisanju glasova i glasovnih skupova // Hrvatski : časopis za teoriju i praksu nastave hrvatskoga jezika, književnosti, govornoga i pismenoga izražavanja te medijske kulture, 10 (2013), 2; 23-58 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, ostalo)
Miletić, J. & Novaković, M. (2013) Istraživanje poznavanja pravopisa učenika osnovne škole s posebnim naglaskom na pravilnom pisanju glasova i glasovnih skupova. Hrvatski : časopis za teoriju i praksu nastave hrvatskoga jezika, književnosti, govornoga i pismenoga izražavanja te medijske kulture, 10 (2), 23-58.
@article{article, author = {Mileti\'{c}, Josip and Novakovi\'{c}, Marija}, year = {2013}, pages = {23-58}, keywords = {Nastava, hrvatski jezik, pravopis, glasovi \v{c}, \'{c}, d\v{z}, \dj, glasovni skupovi ije/je.}, journal = {Hrvatski : \v{c}asopis za teoriju i praksu nastave hrvatskoga jezika, knji\v{z}evnosti, govornoga i pismenoga izra\v{z}avanja te medijske kulture}, volume = {10}, number = {2}, issn = {1845-8793}, title = {Istra\v{z}ivanje poznavanja pravopisa u\v{c}enika osnovne \v{s}kole s posebnim naglaskom na pravilnom pisanju glasova i glasovnih skupova}, keyword = {Nastava, hrvatski jezik, pravopis, glasovi \v{c}, \'{c}, d\v{z}, \dj, glasovni skupovi ije/je.} }
@article{article, author = {Mileti\'{c}, Josip and Novakovi\'{c}, Marija}, year = {2013}, pages = {23-58}, keywords = {Teaching, Croatian language, correct spelling, phonemes \v{c}, \'{c}, d\v{z}, \dj and phonemic groups' ije/je.}, journal = {Hrvatski : \v{c}asopis za teoriju i praksu nastave hrvatskoga jezika, knji\v{z}evnosti, govornoga i pismenoga izra\v{z}avanja te medijske kulture}, volume = {10}, number = {2}, issn = {1845-8793}, title = {The research of correct spelling of the elementary school pupils with special attention on the correct writing of phonemes and phonemic groups}, keyword = {Teaching, Croatian language, correct spelling, phonemes \v{c}, \'{c}, d\v{z}, \dj and phonemic groups' ije/je.} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font