Pregled bibliografske jedinice broj: 744217
Odgojno značenje jezične kompetencije učitelja
Odgojno značenje jezične kompetencije učitelja // Hrvatski, 2 (2012), 59-70 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 744217 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odgojno značenje jezične kompetencije učitelja
(Pedagogic significance of teachers' language competencies)
Autori
Troha, Vlatka
Izvornik
Hrvatski (1845-8793) 2
(2012);
59-70
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Jezična kompetencija; odgojne zadaće; profesionalni razvoj učitelja.
(Language comptencies; pedagogic competencies; teacher profesional development.)
Sažetak
Nacionalni jezik važno je obilježje i vrijednost svakog naroda te jedna od temeljnih kompetencija potrebnih svakom pojedincu za život: za osobni, socijalni i profesionalni razvoj. Jezične kompetencije su neizostavan dio stručnih, razvojnih, socijalnih i osobnih kompetencija svakog učitelja osnovne škole, a dijele se na lingvističke i komunikacijske. Svaka komunikacija uključuje sadržajni i odnosni aspekt te time u školskim uvjetima ostvaruje obrazovne i odgojne zadaće. Razvoj jezičnih kompetencija učenika uvjetovan je razinom jezičnih kompetencija svih učitelja koji sudjeluju u životu i radu škole. U školskoj sredini materinski se jezik uči na satima hrvatskoga jezika, ali i kroz sve ostale nastavne i nenastavne aktivnosti. Nastavom u kojoj je učenik aktivni sudionik procesa učenja, zajedno s ostalim učenicima u razredu, potiče se izražavanje mišljenja, razgovor, tolerancija, asertivnost i izgrađuje pozitivna slika o sebi. Razvijene jezične, metodičke i pedagoške kompetencije učitelja preduvjeti su kvalitetnog odgojnog rada te je nužno razvijati ih tijekom fakultetskog obrazovanja i kasnije kroz profesionalni razvoj učitelja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301001-1024 - Dramski tekst kao lingvometodički predložak (Pandžić, Vlado, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb