Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 744217

Odgojno značenje jezične kompetencije učitelja


Troha, Vlatka
Odgojno značenje jezične kompetencije učitelja // Hrvatski, 2 (2012), 59-70 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 744217 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Odgojno značenje jezične kompetencije učitelja
(Pedagogic significance of teachers' language competencies)

Autori
Troha, Vlatka

Izvornik
Hrvatski (1845-8793) 2 (2012); 59-70

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Jezična kompetencija; odgojne zadaće; profesionalni razvoj učitelja.
(Language comptencies; pedagogic competencies; teacher profesional development.)

Sažetak
Nacionalni jezik važno je obilježje i vrijednost svakog naroda te jedna od temeljnih kompetencija potrebnih svakom pojedincu za život: za osobni, socijalni i profesionalni razvoj. Jezične kompetencije su neizostavan dio stručnih, razvojnih, socijalnih i osobnih kompetencija svakog učitelja osnovne škole, a dijele se na lingvističke i komunikacijske. Svaka komunikacija uključuje sadržajni i odnosni aspekt te time u školskim uvjetima ostvaruje obrazovne i odgojne zadaće. Razvoj jezičnih kompetencija učenika uvjetovan je razinom jezičnih kompetencija svih učitelja koji sudjeluju u životu i radu škole. U školskoj sredini materinski se jezik uči na satima hrvatskoga jezika, ali i kroz sve ostale nastavne i nenastavne aktivnosti. Nastavom u kojoj je učenik aktivni sudionik procesa učenja, zajedno s ostalim učenicima u razredu, potiče se izražavanje mišljenja, razgovor, tolerancija, asertivnost i izgrađuje pozitivna slika o sebi. Razvijene jezične, metodičke i pedagoške kompetencije učitelja preduvjeti su kvalitetnog odgojnog rada te je nužno razvijati ih tijekom fakultetskog obrazovanja i kasnije kroz profesionalni razvoj učitelja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301001-1024 - Dramski tekst kao lingvometodički predložak (Pandžić, Vlado, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Troha, Vlatka
Odgojno značenje jezične kompetencije učitelja // Hrvatski, 2 (2012), 59-70 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Troha, V. (2012) Odgojno značenje jezične kompetencije učitelja. Hrvatski, 2, 59-70.
@article{article, author = {Troha, Vlatka}, year = {2012}, pages = {59-70}, keywords = {Jezi\v{c}na kompetencija, odgojne zada\'{c}e, profesionalni razvoj u\v{c}itelja.}, journal = {Hrvatski}, volume = {2}, issn = {1845-8793}, title = {Odgojno zna\v{c}enje jezi\v{c}ne kompetencije u\v{c}itelja}, keyword = {Jezi\v{c}na kompetencija, odgojne zada\'{c}e, profesionalni razvoj u\v{c}itelja.} }
@article{article, author = {Troha, Vlatka}, year = {2012}, pages = {59-70}, keywords = {Language comptencies, pedagogic competencies, teacher profesional development.}, journal = {Hrvatski}, volume = {2}, issn = {1845-8793}, title = {Pedagogic significance of teachers' language competencies}, keyword = {Language comptencies, pedagogic competencies, teacher profesional development.} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font