Pregled bibliografske jedinice broj: 74415
Inteligentni tutorski sustavi - istraživanje, razvoj i primjena
Inteligentni tutorski sustavi - istraživanje, razvoj i primjena, 2001. (ostalo).
CROSBI ID: 74415 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Inteligentni tutorski sustavi - istraživanje, razvoj i primjena
(Intelligent tutoring systems - research, development and employment)
Autori
Stankov, Slavomir ; Glavinić, Vlado, Granić, Andrina ; Rosić, Marko
Izvornik
Časopis EDUPOINT, CARNET, http://edupiont.carnet.hr
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, ostalo
Godina
2001
Ključne riječi
Inteligentni tutorski sustavi. Hipermedijske autorske ljuske. Distribuirani sustavi. Sustavi
(Intelligent tutoring systems. Hypermedia authoring shells. Distributed systems. Distance)
Sažetak
Tradicionalno je obrazovni sustav definiran kao zajednica u kojoj, združeni u stanovitom prostoru, u procesu učenja i poučavanja sudjeluju učenici i učitelji. Učitelji u takvom sustavu vode proces učenja poučavanjem u usklađenim vremenskim intervalima. Međutim, takav je pristup obrazovanju u suvremenim uvjetima življenja i gospodarenja izložen važnim promjenama koje između ostalog podupire informacijska i komunikacijska tehnologija. Sve su učestalija učenja u kojima su učenici i učitelji razdvojeni, a rade u vremenski usklađenim ili neusklađenim intervalima, što uglavnom ovisi o izboru tehničkog rješenja. Fizička udaljenost se neprestano mijenja (povećava), a pri tom se osigurava sve kvalitetniji način računalne i hipermedijske komunikacije. Primjena informacijske i komunikacijske tehnologije u obrazovanju i nastavi obično je određena sadržajem komunikacije učenika i osobnog računala, pa to globalno može biti učenje o računalu, učenje s računalom i učenje od računala. U nas se pretežno zadržavamo na modalitetu učenja o računalu i time nastojimo poboljšati nastavu i obrazovanje služeći se računalom u obradi teksta, za rad s tabličnim kalkulacijama, rad s bazama podataka i za pristup Internetu. Naravno, to je prva i nezaobilazna razina, dok su preostale dvije učenje s računalom i učenje od računala još uvijek malo istražene i primijenjene u obrazovnom sustavu Republike Hrvatske. Tijekom posljednjeg desetljeća sustavno se bavimo upravo tim područjem u nastojanju da ga promoviramo i podupremo njegov razvoj i primjenu. U vezi s tim predmet naših istraživanja su razvoj i implementacija: -hipermedijskih autorskih ljuski namijenjenih izgradnji inteligentnih tutorskih sustava - distribuiranih sustava obrazovanja - korisničkih i prilagodljivih korisničkih sučelja u odnosnim sustavima. Ovim radom prezentiramo samo jedan dio navedenih opsežnih istraživanja. Zbog svoje opširnosti rad će se izlagati u tri odjeljka, i to upravo onako kako su oni ovdje i navedeni. Osim toga u posljednjem se nastavku donosi zaključak te popis literature.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Računarstvo, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb,
Prirodoslovno-matematički fakultet, Split