Pregled bibliografske jedinice broj: 744091
Predškolsko dijete i igra superheroja
Predškolsko dijete i igra superheroja, 2013., diplomski rad, preddiplomski, Učiteljski fakultet Zagreb, Zagreb
CROSBI ID: 744091 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Predškolsko dijete i igra superheroja
(Preschooler and the superhero play)
Autori
Jelić, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet Zagreb
Mjesto
Zagreb
Datum
Podatak o recenziji nije dostupan
Godina
2013
Stranica
30
Mentor
Mindoljević Drakulić, Aleksandra
Ključne riječi
predškolsko dijete; simbolička igra; fantazija; fantazijska igra; superheroji; igra superheroja
(preschooler; symbolic play; fantasy; fantasy play; superheroes; superhero play)
Sažetak
Igra je aktivnost koja je bitna za sva područja djetetova razvoja ; ona je jedno od najvažnijih sredstava koje djeca imaju za postizanje emocionalne i intelektualne ravnoteže i razvoja, a važnu ulogu ima i u procesu socijalizacije, jezičnom i tjelesnom razvoju. Simbolička igra ili igra pretvaranja naziva se još i imaginativna ili tobožnja igra (engl. make-believe play), igra uloga, fantazijska igra itd., koja se javlja u razdoblju od 18 mjeseci do 6 godine djetetova života. Do nje dolazi kada djeca istražuju, eksperimentiraju i tumače socijalne situacije unutar izmaštanog konteksta ili okružja s pomoću simbola. Igra superheroja jedan je od oblika fantazijske igre, simboličke igre, igre zamišljanja, odnosno igre pretvaranja. Igrajući se superheroja, djeca mogu stvoriti vlastite simbole koje za njih imaju posebno značenje. To im pomaže utvrditi karakteristike njihove „superherojske“ ličnosti. Dugo je smatrana nasilnom, agresivnom i destruktivnom i nije bila dopuštena u vrtićima i školama. Istraživanje Alisse L. Stone (2008) s pokazalo je sasvim suprotno od onoga s čime društvo povezuje igru superheroja. Igra koja uključuje elemente agresije pruža vrijedan način da se smanji njezina moć. Biti destruktivan u mašti vitalna je kompenzacija za divljaštvo koje svi moramo pobijediti kako bismo postali civilizirane osobe. Odgojitelji se mogu koristiti igrom superheroja kao sredstvom utjecaja na razvoj dječjeg morala radi njegovanja prosocijalnog ponašanja. Nijedna fantazija nije učinkovitija za poticanje dječjeg osjećaja osobne snage od tzv. silovite igre u igri superheroja. U toj igri djeca uče kako se uživjeti u tuđu perspektivu, postaju kreativnija i razvijaju vještine u rješavanju emocionalnih i socijalnih problema.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Aleksandra Mindoljević Drakulić
(mentor)