Pregled bibliografske jedinice broj: 744081
Strahovi od dojenačke do predškolske dobi
Strahovi od dojenačke do predškolske dobi, 2015., diplomski rad, preddiplomski, Učiteljski fakultet Zagreb, Zagreb
CROSBI ID: 744081 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Strahovi od dojenačke do predškolske dobi
(Fears from infancy to preschool-aged children)
Autori
Škudar, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet Zagreb
Mjesto
Zagreb
Datum
07.01
Godina
2015
Stranica
22
Mentor
Mindoljević Drakulić, Aleksandra
Ključne riječi
strah; dječji strahovi; prevladavanje strahova
(fear; children's fears; overcoming fears)
Sažetak
Strah je primarna emocija koja nastaje usred opažanja ili očekivanja stvarne ili zamišljene opasnosti ili pak ozbiljne prijetnje. Dječji strahovi reakcije su na percipiranu prijetnju koje uključuju izbjegavanje neke prijeteće situacije ili objekta. S obzirom na broj strahova dosadašnja su istraživanja pokazala da mlađa djeca doživljavaju veći broj strahova od starije djece i dječaka. Vulić-Prtorić (2002) u svom istraživanju navodi kako preko 90% djece u dobi od dvije do četrnaest godina ima najmanje jedan specifičan strah, a većina ih ima više strahova. U djece redovito nalazimo tzv. razvojne strahove koji su normalna pojava za određenu dob. Javljaju se, mijenjaju i spontano nestaju kada dijete preraste određenu razvojnu fazu. Osim razvojnih javljaju se i neurotski strahovi koji su najčešće zaostali strahovi iz prethodne razvojne faze, bez obzira što je dijete kronološki u novoj fazi. U različitim životnim fazama djeteta mijenja se i sadržaj strahova. Poulton i sur. dječje strahove dijele u četiri kategorije, a to su socijalni, specifični, agorafobični i višestruki strahovi. Jedan od najčešćih strahova koji je prisutan kod djece od dojenačke do predškolske dobi je strah od nepoznatog. Sve dječje strahove treba poštovati, koliko god se činili iracionalnima jer su za dijete realni i uznemirujući.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti, Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Aleksandra Mindoljević Drakulić
(mentor)