Pregled bibliografske jedinice broj: 744078
Emocionalna disregulacija kod djece s deficitom pažnje/hiperaktivni poremećaj
Emocionalna disregulacija kod djece s deficitom pažnje/hiperaktivni poremećaj, 2014., diplomski rad, preddiplomski, Učiteljski fakultet Zagreb, Zagreb
CROSBI ID: 744078 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Emocionalna disregulacija kod djece s deficitom pažnje/hiperaktivni poremećaj
(Emotional dysregulation in children with Attention Deficit/Hyperactivity Disorder)
Autori
Hodalj, Josipa
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet Zagreb
Mjesto
Zagreb
Datum
08.12
Godina
2014
Stranica
32
Mentor
Mindoljević Drakulić, Aleksandra
Ključne riječi
emocije; socijalizacija emocija; deficit pažnje/ hiperaktivni poremećaj (ADHD); samoregulacija; emocionalna disregulacija.
(emotion; emotion socialization; attention deficit / hyperactivity disorder (ADHD); self-regulation; emotional dysregulation.)
Sažetak
Emocije su psihički procesi izazvani vanjskim i unutarnjim situacijama. Prve djetetove emocije su ugoda i neugoda. Iz njih se razvija 6 osnovnih emocija: strah, srdžba, veselje, tuga, znatiželja, gađenje. Uz osnovne, postoje i izvedene emocije. Dijele se u pozitivne i negativne ili se javlja ambivalencija. Uključuju fiziološku i intelektualnu komponentu, omogućuju prilagodbu pojedinca te čine skup povezanih reakcija i praćene su fiziološkim promjenama. Socijalizacija emocija se postiže na tri načina: promatranjem, oponašanjem, samoregulacijom. Deficit pažnje/ hiperaktivni poremećaj razvojni je deficit samokontrole te uzroci ovog poremećaja nisu jednostavni. ADHD obuhvaća 3-5 % djece ukupne populacije i češći je kod dječaka. Osim 3 temeljnih simptoma: impulzivnost, hiperaktivnost, deficit pažnje, teškoće se javljaju i na drugim područjima. Djeca s ovim poremećajem nemaju razvijen unutarnji govor koji utječe na njihovu samoregulaciju. Njihova emocionalna nestabilnost izražava se društveno neprihvatljivim ponašanjem: često plakanje, svađanje. Djeca s hiperaktivnim poremećajem teško prepoznaju emocionalne informacije. Imaju teškoće u ekspresiji emocija i njihovoj regulaciji. Pretjerana emocionalnost dovodi do narušavanja odnosa s okolinom zbog nerazvijenih strategija za uspješnu regulaciju emocija. Emocionalna disregulacija je nemogućnost održavanja ravnoteže emocija koju osoba iskazuje. Kod djece s deficitom pažnje/ hiperaktivni poremećaj emocionalna disregulacija se odnosi na neuspješno kontroliranje emocija i njihovu prilagodbu u skladu sa situacijom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Aleksandra Mindoljević Drakulić
(mentor)