Pregled bibliografske jedinice broj: 744077
Kognitivni i socioemocionalni razvoj djeteta putem igre
Kognitivni i socioemocionalni razvoj djeteta putem igre, 2014., diplomski rad, preddiplomski, Učiteljski fakultet Zagreb, Zagreb
CROSBI ID: 744077 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kognitivni i socioemocionalni razvoj djeteta putem igre
(Cognitive and socio-emotional development of children through play)
Autori
Car, Jelena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet Zagreb
Mjesto
Zagreb
Datum
Podatak o recenziji nije dostupan
Godina
2014
Stranica
26
Mentor
Mindoljević Drakulić, Aleksandra
Ključne riječi
igra; dijete; socioemocionalni razvoj; kognitivni razvoj
(Play; child; socio-emotional development; cognitive development)
Sažetak
Igra je aktivnost pretežno povezana s djetinjstvom. Bitna je za sva područja djetetova razvoja ; ona je jedno od najvažnijih sredstava koje djeca imaju za postizanje emocionalne i intelektualne ravnoteže i razvoja. Jean Piaget naglašava da igra utječe na djetetov kognitivni razvoj, te smatra kako su u igri važni isti procesi koji su prisutni u mentalnom razvoju. Uspoređujući kognitivni razvoj i pojavu pojedinih igara, Piaget je zapazio razvoj djetetovih igara: igre upravljanja, simboličke igre i igre s pravilima. Vygotski ističe kako igra nije predominantna aktivnost predškolskog djeteta, ali je vodeći izvor razvoja, omogućuje fizički, intelektualni, emocionalni i socijalni razvoj. Vygotski i Piaget smatraju kako je igra u kojoj se reprezentira stvarnost jako važan čimbenik kognitivnog razvoja. Donald Winnicott je prvi prepoznao igru kao kreativno izražavanje djeteta. Kaže da je dijete jedino u igri slobodno pokazati svoju kreativnost i otkriti svoje ˝ja˝. U odgoju djeteta je iznimno važno učenje i uvježbavanje socijalnih vještina, te njihovo prakticiranje u igri s drugom djecom kako bi učili različite uloge, pripremali se za život, usvojili vrijednosti, stavove i neophodna ponašanja. Sukladno razvoju djeteta, njegove igre postaju složenije. Od imitativnih igara gdje imitiraju zvukove pojedinih predmeta sve do didaktičkih koje sadrže pravila i zadatke. Kroz igru dijete uspostavlja emocionalne veze, otkriva i istražuje, iskušava svoje mogućnosti, razvija pamćenje, produžuje koncentraciju te potiče razvoj samopouzdanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Aleksandra Mindoljević Drakulić
(mentor)