Pregled bibliografske jedinice broj: 744056
Emocionalna inteligencija, samopoštovanje i školski uspjeh učenika i učenica osnovne škole
Emocionalna inteligencija, samopoštovanje i školski uspjeh učenika i učenica osnovne škole, 2012., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 744056 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Emocionalna inteligencija, samopoštovanje i školski uspjeh učenika i učenica osnovne škole
(Emotional intelligence, self-esteem and school achievement of primary school students)
Autori
Dujmović, Matea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
27.09
Godina
2012
Stranica
30
Mentor
Buško, Vesna
Ključne riječi
emocionalna inteligencija; samopoštovanje; školski uspjeh; osnovna škola
(emotional intelligence; self-esteem; school achievement; elementary school)
Sažetak
Cilj ovog rada bio je ispitati odnose između emocionalne inteligencije, samopoštovanja i školskog uspjeha učenika i učenica osnovne škole te pridonijeti ispitivanju koncepta emocionalne inteligencije. Emocionalna inteligencija mjerena je Testom analize emocija, samopoštovanje je mjereno Upitnikom samopoštovanja, dok je mjeru školskog uspjeha predstavljala ocjena na polugodištu. Istraživanje je provedeno na 523 učenika petih, šestih, sedmih i osmih razreda osnovne škole Ivan Goran Kovačić iz Đakova. Za analize podataka upotrijebljene su analiza varijance i regresijska analiza. Dvosmjernom analizom varijance utvrđeno je da se učenice i učenici statistički značajno razlikuju u stupnju emocionalne inteligencije, pri čemu učenice ostvaruju značajno veće rezultate na Testu analize emocija od učenika. Također je utvrđeno da emocionalna inteligencija raste u funkciji dobi te da učenici koji su sličnije dobi imaju sličan stupanj emocionalne inteligencije, dok između učenika koji su različitije dobi postoji statistički značajna razlika u stupnju emocionalne inteligencije. Osim toga, učenici imaju statistički značajno veću razinu samopoštovanja od učenica. Učenici se ne razlikuju značajno po razini samopoštovanja s obzirom na različitu dob. Regresijska analiza je pokazala da samopoštovanje statistički značajno korelira sa školskim uspjehom i spolom. Školski uspjeh dobar je prediktor za predviđanje razine samopoštovanja, dok se razina samopoštovanja ne može predvidjeti na temelju stupnja emocionalne inteligencije. Spol je dobar prediktor samopoštovanja, dok dob nije. Svi prediktori zajedno objašnjavaju 6.6% varijance kriterija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301683-1402 - Mjerenje latentnih psiholoških svojstava: Dispozicije i procesi ličnosti (Buško, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Vesna Buško
(mentor)