Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 744056

Emocionalna inteligencija, samopoštovanje i školski uspjeh učenika i učenica osnovne škole


Dujmović, Matea
Emocionalna inteligencija, samopoštovanje i školski uspjeh učenika i učenica osnovne škole, 2012., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 744056 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Emocionalna inteligencija, samopoštovanje i školski uspjeh učenika i učenica osnovne škole
(Emotional intelligence, self-esteem and school achievement of primary school students)

Autori
Dujmović, Matea

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
27.09

Godina
2012

Stranica
30

Mentor
Buško, Vesna

Ključne riječi
emocionalna inteligencija; samopoštovanje; školski uspjeh; osnovna škola
(emotional intelligence; self-esteem; school achievement; elementary school)

Sažetak
Cilj ovog rada bio je ispitati odnose između emocionalne inteligencije, samopoštovanja i školskog uspjeha učenika i učenica osnovne škole te pridonijeti ispitivanju koncepta emocionalne inteligencije. Emocionalna inteligencija mjerena je Testom analize emocija, samopoštovanje je mjereno Upitnikom samopoštovanja, dok je mjeru školskog uspjeha predstavljala ocjena na polugodištu. Istraživanje je provedeno na 523 učenika petih, šestih, sedmih i osmih razreda osnovne škole Ivan Goran Kovačić iz Đakova. Za analize podataka upotrijebljene su analiza varijance i regresijska analiza. Dvosmjernom analizom varijance utvrđeno je da se učenice i učenici statistički značajno razlikuju u stupnju emocionalne inteligencije, pri čemu učenice ostvaruju značajno veće rezultate na Testu analize emocija od učenika. Također je utvrđeno da emocionalna inteligencija raste u funkciji dobi te da učenici koji su sličnije dobi imaju sličan stupanj emocionalne inteligencije, dok između učenika koji su različitije dobi postoji statistički značajna razlika u stupnju emocionalne inteligencije. Osim toga, učenici imaju statistički značajno veću razinu samopoštovanja od učenica. Učenici se ne razlikuju značajno po razini samopoštovanja s obzirom na različitu dob. Regresijska analiza je pokazala da samopoštovanje statistički značajno korelira sa školskim uspjehom i spolom. Školski uspjeh dobar je prediktor za predviđanje razine samopoštovanja, dok se razina samopoštovanja ne može predvidjeti na temelju stupnja emocionalne inteligencije. Spol je dobar prediktor samopoštovanja, dok dob nije. Svi prediktori zajedno objašnjavaju 6.6% varijance kriterija.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301683-1402 - Mjerenje latentnih psiholoških svojstava: Dispozicije i procesi ličnosti (Buško, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vesna Buško (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Dujmović, Matea
Emocionalna inteligencija, samopoštovanje i školski uspjeh učenika i učenica osnovne škole, 2012., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
Dujmović, M. (2012) 'Emocionalna inteligencija, samopoštovanje i školski uspjeh učenika i učenica osnovne škole', diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Dujmovi\'{c}, Matea}, year = {2012}, pages = {30}, keywords = {emocionalna inteligencija, samopo\v{s}tovanje, \v{s}kolski uspjeh, osnovna \v{s}kola}, title = {Emocionalna inteligencija, samopo\v{s}tovanje i \v{s}kolski uspjeh u\v{c}enika i u\v{c}enica osnovne \v{s}kole}, keyword = {emocionalna inteligencija, samopo\v{s}tovanje, \v{s}kolski uspjeh, osnovna \v{s}kola}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Dujmovi\'{c}, Matea}, year = {2012}, pages = {30}, keywords = {emotional intelligence, self-esteem, school achievement, elementary school}, title = {Emotional intelligence, self-esteem and school achievement of primary school students}, keyword = {emotional intelligence, self-esteem, school achievement, elementary school}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font