Pregled bibliografske jedinice broj: 74394
Model traganja - dijagnostička tehnika inteligentnih tutorskih sustava
Model traganja - dijagnostička tehnika inteligentnih tutorskih sustava, 2001., diplomski rad, Fakultet prirodoslovno - matematičkih znanosti i odgojnih područja, Split
CROSBI ID: 74394 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Model traganja - dijagnostička tehnika inteligentnih tutorskih sustava
(Model Tracing - A Diagnostic Technique in Intelligent Tutoring Systems)
Autori
Amižić, Ani
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Fakultet prirodoslovno - matematičkih znanosti i odgojnih područja
Mjesto
Split
Datum
27.11
Godina
2001
Stranica
64
Mentor
Slavomir, Stankov
Ključne riječi
Model traganja; inteligentni tutorski sustavi; učenje i poučavanje; ocjenjivanje
(Model tracing; intelligent tutoring systems; learning and teaching; evaluation.)
Sažetak
Obrazovni sustav je zajednica u kojoj u procesu učenja i poučavanja sudjeluju učenici i učitelji. Inteligentni tutorski sustavi (ITS) su računalni sustavi namjenjeni potpori i poboljšanju procesa učenja i poučavanja u odabranom područnom znanju. TEx-Sys (Tutor-Expert System) je ljuska za građenje ITS. Živi učitelji pri ispitivanju učenika promatraju redoslijed učenikovih akcija pri odgovaranju (npr. učenik pogriješi, pa se sam ispravi i odgovori točno), zatim pamte broj i vrstu učenikovih pogreški, te broj podpitanja ili neke druge vrste pomoći koja se koristila da bi pomakla učenika iz mrtve točke. Na osnovu svih ovih podataka učitelji ocjenjuju učenikovo znanje. Zbog toga, inteligentni tutorski sustav koji promatra samo krajnji rezultat tj. odgovor učenika, ne može pravedno i potpuno ispravno ocijeniti učenika. Zato smo odlučili nadopuniti sustav ocjenjivanja praćenjem (eng. tracing) ovakvih situacija koristeći dijegnostičku tehniku model traganja (eng. model tracing). Ovisno o broju pojavljivanja određenih situacija te na osnovu završnog stanja, sustav generira ocjenu i preporuku za daljni rad te pruža učeniku pomoć kada procijeni da mu je ta pomoć potrebna. Teorijski repetitorij osnovnih didaktičkih pojmova (učenje, pamćenje, ispitivanje i ocjenjivanje učenikovih znanja) je potreban da bi objasnili zašto smo uveli pomoć pri upisu čvorova i kako smo taj problem pomoći riješili uvodeći novi programski modul PomoćČvor. Na ovom programskom modulu temelji se strategija razrješavanja učenikovih pogrešaka. Sustav koji traži od učenika doslovno pamćenje pojmova neprecizno ocjenjuje učenikovo znanje jer ne može ispitati viši stupanj znanja, a to je razumjevanje pojmova, već samo doslovnu reprodukciju područnog znanja. Ponekad učenik daje točan odgovor, ali ga izražava na drugi način.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
177010
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Split
Profili:
Slavomir Stankov
(mentor)