Pregled bibliografske jedinice broj: 74393
Pristup projektiranju računalom utemeljenih inteligentnih tutorskih sustava
Pristup projektiranju računalom utemeljenih inteligentnih tutorskih sustava, 2001., diplomski rad, Fakultet prirodoslovno - mat zn.i od. područja, Split
CROSBI ID: 74393 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pristup projektiranju računalom utemeljenih inteligentnih tutorskih sustava
(Approach to Computer Based Project of Intelligent Tutoring Systems)
Autori
Žitko, Branko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Fakultet prirodoslovno - mat zn.i od. područja
Mjesto
Split
Datum
08.02
Godina
2001
Stranica
107
Mentor
Stankov, Slavomir
Neposredni voditelj
Stankov, Slavomir
Ključne riječi
Projektiranje inteligentih tutorskih sustava; inteligentni tutorski sustavi; Unified Modelling Language; Hipermedijska autorska ljuska TEx-SYs
(Projecting of intelligent tutoring systems; intelligent tutoring systems; Unified Modeling Language; Hypermedial authoring shell TEx-SYs)
Sažetak
Pristup projektiranju računalom utemeljenih inteligentnih tutorskih sustava
Tema ovog rada je pristup projektiranju računalom utemeljenih inteligentnih tutorskih sustava. Pomoću UML (Unified Modeling Language) jezika za projektiranje objektno orijentiranih programskih sustava pristupilo se problemu dizajniranja inteligentnog tutorskog sustava.
Projektiranje sustava prolazi kroz 5 faza, a ovaj rad uključuje prve tri: fazu prikupljanja zahtjeva, fazu analize i fazu dizajniranja sustava.
Kod faze prikupljanja zahtjeva napravio se osvrt na postojeće inteligentne tutorske sustave, a pogotovo na inteligentnu hipermedijsku autorsku ljusku TEx-Sys.
Struktura sustava TEx-Sys prati postavke inteligentnog tutorskog sustava i zbog toga su definirani modul učenika, modul učitelja i modul eksperta kao komponente sustava TEx-Sys. Takva struktura je ostvarena dvorednom arhitekturom gdje su funkcije i korisničko sučelje povezani u jednoj cjelini, dok se podaci sustava nalaze u drugoj cjelini.
Funkcije sustava su grupirane u module i to:
- Modul autorizacije
- Modul registracije
- Modul glavnog izbornika
- Modul eksperta
- Modul učenja i poučavanja
- Modul testiranja znanja
- Modul kviza znanja
- Modul ocjenjivanja znanja.
Podaci sustava TEx-Sys su zapravo baze podataka i tu imamo bazu korisnika i bazu znanja.
Baza znanja se kreira u modulu eksperta, a njom se iskazuje područno znanje koje odgovara nastavnoj jedinici sustava TEx-Sys. Courseware u TEx-Sys-u se odvija na nivou nastavne jedinice koja strukturno odgovara područnom znanju.
Na osnovu ovih znanja o inteligentnim tutorskim sustavima pristupa se projektiranju novog sustava pomoću UML jezika. Prvo se u pogledu korištenja UML-a i pomoću dijagrama korištenja definiraju osnovne funkcije i korisnici sustava, te njihova međusobna povezanost.
Zatim se podaci sustava definiraju pomoću entiteta znanja i entiteta korisnika. Postupci nad entitetima se grupiraju u funkcije izbora, funkcije uređivanja i gradnje i funkcije prikaza.
Na osnovu ovakve analize sustava pristupa se objektnom dizajniranju sustava pomoću UML jezika.
U logičkom pogledu UML-a definira se statična struktura i dinamičko ponašanje sustava.
Funkcije i entiteti sustava su organizirani u pakete sustava i to:
- Knowledge(entitet znanja)
- Users (entitet korisnika)
- Login (prijava sustavu)
- MainMenu(glavni izbornik)
- Register(registriranje korisnika)
- Expert(kreiranje područnog znanja)
- Teacher(kreiranje nastavne jedinice)
- Learn(učenje i poučavanje)
- Test(testiranje znanja)
- Quiz(kviz znanja)
- Evaluate(ocjenjivanje znanja)
Paketi sustava su izgrađeni trorednom arhitekturom gdje se ističu sučelje, funkcije i podaci sustava i prikazani su pomoću dijagrama klasa.
Funkcije sustava su prikazane dijagramom međudjelovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija