Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 743848

Velepetori model ličnosti i uspjeh u nastavi tjelesne i zdravstvene kulture srednjoškolaca


Čuljak, Zoran; Mlačić, Boris
Velepetori model ličnosti i uspjeh u nastavi tjelesne i zdravstvene kulture srednjoškolaca // Croatian Journal of Education, 16 (2014), 2; 471-490 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 743848 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Velepetori model ličnosti i uspjeh u nastavi tjelesne i zdravstvene kulture srednjoškolaca
(The Big-Five Model of Personality and the Success of High School Students in Physical Education)

Autori
Čuljak, Zoran ; Mlačić, Boris

Izvornik
Croatian Journal of Education (1848-5189) 16 (2014), 2; 471-490

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
osobine ličnosti; tjelesna i zdravstvena kultura; učenici
(high school students; personality dimensions; physical education)

Sažetak
Cilj istraživanja bio je utvrditi povezanost osobina ličnosti i uspjeha u nastavi tjelesne i zdravstvene kulture kod srednjoškolaca. Uzorak sudionika sastojao se od 100 učenika srednjih škola dobi od 16 i 17 godina. Kao mjera dimenzija ličnosti prema velepetorom modelu upotrijebljen je upitnik IPIP100, koji obuhvaća pet dimenzija: ekstraverziju, ugodnost, savjesnost, emocionalnu stabilnost i intelekt. Uspjeh u nastavi tjelesne i zdravstvene kulture definiran je prosjekom ocjena na polugodištu iz pet područja koja se standardno provjeravaju u predmetu tjelesne i zdravstvene kulture. Podaci koji su obrađeni regresijskom analizom ukazuju na to da dimenzije ličnosti velepetorog modela značajno predviđaju uspjeh u tjelesnoj i zdravstvenoj kulturi. Kod učenika je utvrđeno da uspjeh u nastavi značajno predviđa dimenzija savjesnosti, a negativno dimenzija ekstraverzije, dok kod učenica uspjeh u nastavi značajno predviđaju dimenzije savjesnosti i emocionalne stabilnosti. Rezultati također ukazuju na to da su učenici postigli više rezultate na skali ekstraverzije i emocionalne stabilnosti, a učenice na skali ugodnosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
194-1941558-1530 - Osobine ličnosti, prirodni jezik i kognitivni razvoj (Mlačić, Boris, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb

Profili:

Avatar Url Boris Mlačić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Čuljak, Zoran; Mlačić, Boris
Velepetori model ličnosti i uspjeh u nastavi tjelesne i zdravstvene kulture srednjoškolaca // Croatian Journal of Education, 16 (2014), 2; 471-490 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Čuljak, Z. & Mlačić, B. (2014) Velepetori model ličnosti i uspjeh u nastavi tjelesne i zdravstvene kulture srednjoškolaca. Croatian Journal of Education, 16 (2), 471-490.
@article{article, author = {\v{C}uljak, Zoran and Mla\v{c}i\'{c}, Boris}, year = {2014}, pages = {471-490}, keywords = {osobine li\v{c}nosti, tjelesna i zdravstvena kultura, u\v{c}enici}, journal = {Croatian Journal of Education}, volume = {16}, number = {2}, issn = {1848-5189}, title = {Velepetori model li\v{c}nosti i uspjeh u nastavi tjelesne i zdravstvene kulture srednjo\v{s}kolaca}, keyword = {osobine li\v{c}nosti, tjelesna i zdravstvena kultura, u\v{c}enici} }
@article{article, author = {\v{C}uljak, Zoran and Mla\v{c}i\'{c}, Boris}, year = {2014}, pages = {471-490}, keywords = {high school students, personality dimensions, physical education}, journal = {Croatian Journal of Education}, volume = {16}, number = {2}, issn = {1848-5189}, title = {The Big-Five Model of Personality and the Success of High School Students in Physical Education}, keyword = {high school students, personality dimensions, physical education} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font