Pregled bibliografske jedinice broj: 743813
Doživljaj roditeljske kompetentnosti i stresa kod roditelja djece vrtićke dobi
Doživljaj roditeljske kompetentnosti i stresa kod roditelja djece vrtićke dobi, 2014., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 743813 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Doživljaj roditeljske kompetentnosti i stresa kod roditelja djece vrtićke dobi
(Sense of parental competence and stress in preschoolers' parents)
Autori
Šepčević Sudar, Anja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
16.04
Godina
2014
Stranica
30
Mentor
Keresteš, Gordana
Ključne riječi
roditeljska kompetentnost; stres; model determinanti roditeljstva
(parenting competence; stress; model of the determinants of the parenting)
Sažetak
Polazeći od modela odrednica roditeljstva i interakcijskih modela stresa, cilj ovog istraživanja bio je povećati razumijevanje doživljaja roditeljske kompetentnosti kod roditelja predškolske djece i uloge stresa u tom doživljaju. U istraživanju je sudjelovalo 323 roditelja djece vrtićke dobi iz Zagreba, Velike Gorice i Slavonskog Broda (169 majki i 154 očeva). Roditelji su izvijestili o doživljaju roditeljske kompetentnosti koji je operacionaliziran s tri dimenzije (roditeljska samoefikasnost, internalnost i eksternalnost) i doživljaju općeg životnog stresa. Ispitane su spolne razlike u doživljaju općeg životnog stresa i dimenzijama roditeljske kompetentnosti te povezanost dimenzija roditeljske kompetentnosti i stresa kod očeva i majki. Rezultati su pokazali da majke doživljavaju višu razinu stresa od očeva i izvještavaju o većem stupnju roditeljske samoefikasnosti. Nisu dobivene razlike između očeva i majki u roditeljskoj eksternalnosti i internalnosti. Doživljaj stresa kod majki je bio negativno povezan s percipiranom roditeljskom samoefikasnošću, a kod očeva je bio pozitivno povezan s roditeljskom eksternalnosti. Rezultati su raspravljeni u okviru modela odrednica roditeljstva i interakcijskih modela stresa. Razmotrene su i mogućnosti primjene dobivenih rezultata u edukacijama za roditelje i savjetodavnom radu s roditeljima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301683-1400 - Ličnost roditelja i roditeljstvo tijekom tranzicije djeteta u adolescenciju (Keresteš, Gordana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Gordana Keresteš
(mentor)