Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 743767

Povezanost školskog nasilja s emocionalnom kompetencijom i doživljenim emocijama kod učenika


Bajić, Zlatko; Sorić, Izabela
Povezanost školskog nasilja s emocionalnom kompetencijom i doživljenim emocijama kod učenika // Sažeci priopćenja XIX. Dana psihologije u Zadru / Slišković, Ana (ur.).
Zagreb : Jastrebarsko: Naklada Slap, 2014. str. 74-74 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 743767 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Povezanost školskog nasilja s emocionalnom kompetencijom i doživljenim emocijama kod učenika
(Correlation of school bullying and student emotional competence and emotional experience)

Autori
Bajić, Zlatko ; Sorić, Izabela

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Sažeci priopćenja XIX. Dana psihologije u Zadru / Slišković, Ana - Zagreb : Jastrebarsko : Naklada Slap, 2014, 74-74

ISBN
978-953-331-054-1

Skup
XIX. Dani psihologije u Zadru

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 29.05.2014. - 31.05.2014

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
školsko nasilje; emocionalna kompetentnost; emocije doživljene u školi
(school bullying; emotional competence; emotional experience)

Sažetak
Nasilje među djecom u školi je pojava sustavnog uznemiravanja i napadanja jednog učenika od strane druge djece kroz različite postupke poput vrijeđanja, ogovaranja, udaranja ili namjernog isključivanja iz skupine (Olweus, 1998). S obzirom na ozbiljne posljedice za žrtve, a koje mogu uključivati gubitak samopoštovanja (Sesar, 2011), socijalnu izolaciju i loše vršnjačke odnose (Smith i sur, 2004), slabiji školski uspjeh (Rigby, 2006) i brojne druge posljedice, istraživanje antecedenata, korelata i posljedica nasilja u školi od izuzetne je važnosti. Emocionalna inteligencija kao sposobnost točnog prepoznavanja, adekvatnog izražavanja, upravljanja i korištenja emocija u promociji za učenika važnih ciljeva, mogla bi biti povezana s učenikovim emocionalnim doživljavanjem škole i načinom kako će sudjelovati u školskom nasilju (hoće li biti žrtva, nasilnik ili promatrač). Cilj ovog istraživanja stoga je bio utvrditi povezanost učestalosti različitih uloga u školskom nasilju s aspektima emocionalne kompetentnosti srednjoškolaca i njihovim emocionalnim doživljajima u školi. U istraživanju su sudjelovala 352 učenika drugih i trećih razreda dviju zadarskih gimnazija. Korišten je upitnik konstruiran za potrebe istraživanja kojim se ispituje doživljaj školskog nasilja iz gledišta tri potencijalne uloge u kojim se učenik može naći: žrtve, nasilnika i promatrača. Pri tome se procjenjivalo nekoliko pojavnih oblika nasilja, uključujući nasilje putem modernih tehnologija. Pouzdanost tipa unutarnje konzistencije ovog upitnika je zadovoljavajuća i za pojedine subskale iznosi između 0, 76 i 0, 88. Rezultati istraživanja pokazali su da učenici boljih sposobnosti percepcije i razumijevanja emocija navode da su češće žrtve verbalnog nasilja te da ga češće primjećuju u svojoj okolini (kao promatrači). Također, učenici koji bolje upravljaju vlastitim emocijama navode da su u manjoj mjeri uključeni u sve oblike počinjenog. Utvrđeno je i da nasilni učenici u školi češće doživljavaju ljutnju (bez obzira na oblik nasilja) i rjeđe strah (samo fizički nasilni), dok učenici izloženi verbalnom nasilju češće doživljavaju poniženost.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
269-1301676-0821 - Medijacijska uloga emocija u procesu samoregulacije učenja (Sorić, Izabela, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Izabela Sorić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Bajić, Zlatko; Sorić, Izabela
Povezanost školskog nasilja s emocionalnom kompetencijom i doživljenim emocijama kod učenika // Sažeci priopćenja XIX. Dana psihologije u Zadru / Slišković, Ana (ur.).
Zagreb : Jastrebarsko: Naklada Slap, 2014. str. 74-74 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Bajić, Z. & Sorić, I. (2014) Povezanost školskog nasilja s emocionalnom kompetencijom i doživljenim emocijama kod učenika. U: Slišković, A. (ur.)Sažeci priopćenja XIX. Dana psihologije u Zadru.
@article{article, author = {Baji\'{c}, Zlatko and Sori\'{c}, Izabela}, editor = {Sli\v{s}kovi\'{c}, A.}, year = {2014}, pages = {74-74}, keywords = {\v{s}kolsko nasilje, emocionalna kompetentnost, emocije do\v{z}ivljene u \v{s}koli}, isbn = {978-953-331-054-1}, title = {Povezanost \v{s}kolskog nasilja s emocionalnom kompetencijom i do\v{z}ivljenim emocijama kod u\v{c}enika}, keyword = {\v{s}kolsko nasilje, emocionalna kompetentnost, emocije do\v{z}ivljene u \v{s}koli}, publisher = {Naklada Slap}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Baji\'{c}, Zlatko and Sori\'{c}, Izabela}, editor = {Sli\v{s}kovi\'{c}, A.}, year = {2014}, pages = {74-74}, keywords = {school bullying, emotional competence, emotional experience}, isbn = {978-953-331-054-1}, title = {Correlation of school bullying and student emotional competence and emotional experience}, keyword = {school bullying, emotional competence, emotional experience}, publisher = {Naklada Slap}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font