Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 743743

Razvoj i validacija Upitnika emocionalne regulacije u obrazovnom kontekstu


Burić, Irena; Sorić, Izabela; Penezić, Zvjezdan
Razvoj i validacija Upitnika emocionalne regulacije u obrazovnom kontekstu // Sažeci priopćenja XIX. Dani psihologije u Zadru / Slišković, Ana (ur.).
Zagreb : Jastrebarsko: Naklada Slap, 2014. str. 83-83 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 743743 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Razvoj i validacija Upitnika emocionalne regulacije u obrazovnom kontekstu
(Development and validation of Questionnaire of Emotional Regulation in the Educational Context)

Autori
Burić, Irena ; Sorić, Izabela ; Penezić, Zvjezdan

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Sažeci priopćenja XIX. Dani psihologije u Zadru / Slišković, Ana - Zagreb : Jastrebarsko : Naklada Slap, 2014, 83-83

ISBN
978-953-331-054-1

Skup
XIX. Dani psihologije u Zadru

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 29.05.2014. - 31.05.2014

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
emocionalna regulacija; obrazovni kontekst
(emotional regulation; educational context)

Sažetak
Emocije koje učenici doživljavaju u relaciji s učenjem, poučavanjem i ispitnim situacijama utječu na njihovo zdravlje i psihološku dobrobit, ali i na procese učenja, motivaciju i školsko postignuće. Hoće li doživljene emocije imati pozitivne ili negativne učinke na ove procese uvelike ovisi o načinu na koji učenici nastoje njima upravljati odnosno regulirati ih. Iako je konstrukt emocionalne regulacije često istraživan u različitim domenama ljudskog funkcioniranja, istraživanja usmjerena na specifične strategije koje učenici implementiraju kako bi regulirali emocije doživljene u obrazovnom kontekstu, relativno su rijetka. Stoga je cilj ovog istraživanja bio razviti i validirati multidimenzionalni mjerni instrument kojim će se uspješno ispitivati strategije koje učenici i/ili studenti koriste kako bi regulirali emocije doživljene za vrijeme učenja, na nastavi i u ispitnim situacijama. Na osnovi kvalitativne analize rezultata predistraživanja provedenog na uzorku studenata različitih godina psihologije (N=20), formirane su ukupno 63 čestice koje su se konceptualno i sadržajno mogle rasporediti u 7 kategorija. Ovako formiran upitnik primijenjen je na uzorku gimnazijskih učenika (N=575) kako bi se utvrdila njegova faktorska struktura i provjerile metrijske karakteristike. Provedena konfirmatorna faktorska analiza te analiza pouzdanosti rezultirala je formiranjem mjernog instrumenta koji sadrži 50 čestica raspoređenih na 7 dimenzija/strategija emocionalne regulacije: Odabir situacije, Preusmjeravanje pažnje, Reinterpretacija, Razvijanje vještina i kompetencija, Redukcija napetosti, Ventiliranje, Potiskivanje i Socijalna podrška. Dobivena faktorska struktura potom je potvrđena i na nezavisnom uzorku studenata (N=359). Sve subskale primijenjene na oba uzorka imale su zadovoljavajuće visoke koeficijente pouzdanosti. Pojedine dimenzije bile su u međusobnim niskim do umjerenim korelacijama, te su bile značajno povezane s vanjskim mjerama osobina ličnosti, kognitivnih procjena i emocija.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
269-1301676-0821 - Medijacijska uloga emocija u procesu samoregulacije učenja (Sorić, Izabela, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Zvjezdan Penezić (autor)

Avatar Url Irena Burić (autor)

Avatar Url Izabela Sorić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Burić, Irena; Sorić, Izabela; Penezić, Zvjezdan
Razvoj i validacija Upitnika emocionalne regulacije u obrazovnom kontekstu // Sažeci priopćenja XIX. Dani psihologije u Zadru / Slišković, Ana (ur.).
Zagreb : Jastrebarsko: Naklada Slap, 2014. str. 83-83 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Burić, I., Sorić, I. & Penezić, Z. (2014) Razvoj i validacija Upitnika emocionalne regulacije u obrazovnom kontekstu. U: Slišković, A. (ur.)Sažeci priopćenja XIX. Dani psihologije u Zadru.
@article{article, author = {Buri\'{c}, Irena and Sori\'{c}, Izabela and Penezi\'{c}, Zvjezdan}, editor = {Sli\v{s}kovi\'{c}, A.}, year = {2014}, pages = {83-83}, keywords = {emocionalna regulacija, obrazovni kontekst}, isbn = {978-953-331-054-1}, title = {Razvoj i validacija Upitnika emocionalne regulacije u obrazovnom kontekstu}, keyword = {emocionalna regulacija, obrazovni kontekst}, publisher = {Naklada Slap}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Buri\'{c}, Irena and Sori\'{c}, Izabela and Penezi\'{c}, Zvjezdan}, editor = {Sli\v{s}kovi\'{c}, A.}, year = {2014}, pages = {83-83}, keywords = {emotional regulation, educational context}, isbn = {978-953-331-054-1}, title = {Development and validation of Questionnaire of Emotional Regulation in the Educational Context}, keyword = {emotional regulation, educational context}, publisher = {Naklada Slap}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font