Pregled bibliografske jedinice broj: 743200
Društveni mediji i novi 'umreženi' korisnici
Društveni mediji i novi 'umreženi' korisnici // 16. seminar Arhivi, knjižnice, muzeji: mogućnosti suradnje u okruženju globalne informacijske infrastrukture / Tomašević Nives ; Despot Ivona (ur.).
Zagreb: Hrvatsko knjižničarsko društvo, 2013. str. 80-94 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
CROSBI ID: 743200 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Društveni mediji i novi 'umreženi' korisnici
(Social media and the new interconnected users)
Autori
Badurina, Boris
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo
Izvornik
16. seminar Arhivi, knjižnice, muzeji: mogućnosti suradnje u okruženju globalne informacijske infrastrukture
/ Tomašević Nives ; Despot Ivona - Zagreb : Hrvatsko knjižničarsko društvo, 2013, 80-94
ISBN
978-953-6001-93-4
Skup
16. seminar Arhivi, knjižnice, muzeji: mogućnosti suradnje u okruženju globalne informacijske infrastrukture
Mjesto i datum
Poreč, Hrvatska, 18.11.2012. - 30.11.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
društveni mediji; Facebook; baštinske ustanove; korisnici
(Socail media; Facebook; heritage institutions; users)
Sažetak
Razvojem društvenih medija otvaraju se mogućnosti komunikacije baštinskih ustanova sa svojim korisnicima na sasvim novoj razini. Knjižnice i muzeji sve se više koriste mogućnošću realne dvosmjerne komunikacije ne samo s aktualnim već i s potencijalnim korisnicima. Alati poput Facebooka (a u Hrvatskoj gotovo isključivo on) omogućuju mehanizmima usmene predaje dopiranje do neizmjerno većeg broja korisnika (ili nekorisnika) nego ikada prije. Ne samo da društveni mediji omogućuju istovremenu komunikaciju s cijelom grupom „prijatelja“ nego postoji i stvarni društveni pritisak da se grupa održava većom nego što ona stvarno jest. Tom Tong et al. (2008) te slična istraživanja na populaciji studenata Sveučilišta u Osijeku potvrđuju taj pritisak i pokazuju neke njegove karakteristike. S druge strane, istraživanje Viswanath et al. pokazuje da je kontinuirana komunikacija, bez obzira na veličinu grupe, najčešće ograničena na manju podgrupu, uglavnom duboko u granicama Dumbarova broja, te pokazuje karakteristike komunikacije u intimnom krugu prijatelja, iako je najčešće vidljiva cijeloj grupi. S treće pak strane, recentna istraživanja pokazuju značajne promjene u postavkama privatnosti kod velikog broja korisnika Facebooka upućujući na zaključak kako se grupe zatvaraju stvarajući svojevrsni kontrapritisak „prevelikom“ broju „prijatelja“. Hoće li to utjecati na buduću komunikaciju baštinskih ustanova sa svojim korisnicima i kako, tek ćemo vidjeti, ali prepoznavanje nekih od fenomena na djelu može pomoći i usmjeriti komunikaciju u željenom pravcu. Predimenzioniranost osobnih društvenih mreža ukazuje na promotivni potencijal usmjeren prvenstveno prema nekorisnicima, a briga za privatnost korisnika društvenih medija pokazuje važnost formiranja istih od strane baštinskih ustanova.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti