Pregled bibliografske jedinice broj: 743186
Povezanost percipirane zapošljivosti studenata s trenutnom situacijom na tržištu rada i nekim dispozicijskim osobinama
Povezanost percipirane zapošljivosti studenata s trenutnom situacijom na tržištu rada i nekim dispozicijskim osobinama, 2014., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 743186 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost percipirane zapošljivosti studenata s trenutnom situacijom na tržištu rada i nekim dispozicijskim osobinama
(Self-perceived employability of university students: Connection with current labour market situation and some personality dispositions)
Autori
Mazalin, Kristina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
18.12
Godina
2014
Stranica
33
Mentor
Parmač Kovačić, Maja
Ključne riječi
percipirana zapošljivost; objektivna zapošljivost; dispozicijske osobine; studenti
(self-perceived employability; objective employability; dispositions; university students)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja je bio ispitati odnos percipirane zapošljivosti studenata s objektivnom zapošljivošću i dispozicijskim osobinama. Objektivna zapošljivost je određena kao trenutno stanje na tržištu rada - definirani su lakše i teže zapošljivi studiji. Mjerene dispozicije su temeljna samoevaluacija (CSES), lokus kontrole (Rotter’s LOCS), pozitivan i negativan afekt (PANAS). Percipirana zapošljivost je mjerena pomoću ‘Skale samopercipirane zapošljivosti studenata’ (Rothwell i sur., 2008). Uzorak je činilo 230 studenata Sveučilišta u Zagrebu. Glavni nalazi navode da studenti trenutno lakše zapošljivih studija percipiraju višu razinu vlastite zapošljivosti. Značajne povezanosti s percipiranom zapošljivošću su dobivene za sve pojedinačne dispozicjske osobine, osim za lokus kontrole. Hijerarhijska regresijska analiza je pokazala da objektivna zapošljivosti ima najveći postotni doprinos u objašnjavanju varijance percipirane zapošljivosti, dok je dispozicija temeljne samoevaluacije pokazala značajan dodatni doprinos u objašnjavanju varijance percipirane zapošljivosti.
Izvorni jezik
Hrvatski