Pregled bibliografske jedinice broj: 743058
Posredujuća uloga kognitivnih procjena u povezanosti socijalne okoline učenika i ugodnih ispitnih emocija
Posredujuća uloga kognitivnih procjena u povezanosti socijalne okoline učenika i ugodnih ispitnih emocija // Knjiga sažetaka 22. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kako obrazovanju dodati boju? / Pavlin-Bernardić, Nina ; Jokić, Boris ; Lopižić, Josip ; Putarek, Vanja ; Vlahović-Štetić, Vesna (ur.).
Zagreb: Željeznička tiskara Zagreb, 2014. str. 39-39 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 743058 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Posredujuća uloga kognitivnih procjena u povezanosti socijalne okoline učenika i ugodnih ispitnih emocija
(Mediating role of cognitive appraisals in correlation between students' social environment and pleasant test emotions)
Autori
Burić, Irena ; Sorić, Izabela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjiga sažetaka 22. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kako obrazovanju dodati boju?
/ Pavlin-Bernardić, Nina ; Jokić, Boris ; Lopižić, Josip ; Putarek, Vanja ; Vlahović-Štetić, Vesna - Zagreb : Željeznička tiskara Zagreb, 2014, 39-39
ISBN
978-953-55079-4-9
Skup
22. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kako obrazovanju dodati boju?
Mjesto i datum
Rovinj, Hrvatska, 05.11.2014. - 08.11.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
nastavnička podrška i izazov; roditeljski stavovi prema učenju i postignuću; kognitivne procjene; ugodne ispitne emocije
(teachers' support and challenge; parental attitudes towards learning and achievement; cognitive appraisals; pleasant test emotions)
Sažetak
U posljednjih nekoliko godina, istraživači počinju posvećivati sve više pažnje analiziranju učeničkih emocija različitih od ispitne anksioznosti, njihovim izvorima i razvoju, te funkcionalnoj važnosti za učenje, postignuće, ličnost i zdravlje. U tom kontekstu, naročito zanimljiv predmet istraživanja su ugodne emocije koje učenici mogu doživjeti u stresnim situacijama kao što su ispiti iz matematike, kao i čimbenici koji ih oblikuju. Prema teoriji kontrole i vrijednosti, različiti aspekti poučavanja i faktori iz učenikove socijalne okoline utječu na vrstu i intenzitet učeničkih emocija posredno, oblikujući učeničke kognitivne procjene kontrolabilnosti i vrednovanja učenja, pohađanja nastave i polaganja ispita. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati pretpostavljenu posredujuću ulogu kognitivnih procjena kontrole (nad ispitnim situacijama iz matematike) i vrijednosti (učenja tog predmeta) u odnosu između varijabli nastavničke podrške i izazova te roditeljskih stavova prema učenju i postignuću u matematici, i ugodnih ispitnih emocija radosti, nade, ponosa i olakšanja. Istraživanje je provedeno na uzorku od 365 gimnazijskih učenika prosječne dobi od 16 godina za vrijeme redovne nastave. Dobiveni rezultati općenito potvrđuju pretpostavljene odnose. Učeničke kognitivne procjene kontrole i vrijednosti u potpunosti posreduju odnos između varijabli socijalne okoline i ispitnih emocija. Drugim riječima, veća percipirana nastavnička podrška i izazov u razrednim interakcijama, te pozitivniji percipirani roditeljski stavovi prema učenju i postignuću, doprinose većem stupnju kontrole nad ispitnom situacijom iz matematike i pozitivnijem vrednovanju učenja tog predmeta. S druge strane, veći stupanj procijenjene kontrole i vrijednosti doprinosi većem intenzitetu doživljenih ugodnih ispitnih emocija radosti, olakšanja i ponosa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
Napomena
Rad je prezentiran u sklopu simpozija "Uloga emocija u procesu samoregulacije učenja"(voditeljica: Burić, Irena).
POVEZANOST RADA
Projekti:
269-1301676-0821 - Medijacijska uloga emocija u procesu samoregulacije učenja (Sorić, Izabela, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zadru