Pregled bibliografske jedinice broj: 743049
Anksioznost i bespomoćnost u ispitnim situacijama – doprinosi učeničkih ciljnih orijentacija, voljnih strategija i školskog postignuća
Anksioznost i bespomoćnost u ispitnim situacijama – doprinosi učeničkih ciljnih orijentacija, voljnih strategija i školskog postignuća // Knjiga sažetaka 22. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kako obrazovanju dodati boju? / Pavlin-Bernardić, Nina ; Jokić, Boris ; Lopižić, Josip ; Putarek, Vanja ; Vlahović-Štetić, Vesna, (ur.).
Zagreb: Željeznička tiskara Zagreb, 2014. str. 38-38 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 743049 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Anksioznost i bespomoćnost u ispitnim situacijama – doprinosi učeničkih ciljnih orijentacija, voljnih strategija i školskog postignuća
(Anxiety and helplessness in test situations - contribution of students' goal orientations, volitional strategies and academic achievement)
Autori
Sorić, Izabela ; Burić, Irena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjiga sažetaka 22. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kako obrazovanju dodati boju?
/ Pavlin-Bernardić, Nina ; Jokić, Boris ; Lopižić, Josip ; Putarek, Vanja ; Vlahović-Štetić, Vesna, - Zagreb : Željeznička tiskara Zagreb, 2014, 38-38
ISBN
978-953-55079-4-9
Skup
22. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kako obrazovanju dodati boju?
Mjesto i datum
Rovinj, Hrvatska, 05.11.2014. - 08.11.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
učeničke ciljne orijentacije; voljne strategije; školsko postignuće; anksioznost; bespomoćnost
(students' goal orientations; volitional strategies; academic achievement; anxiety; helplessness)
Sažetak
S obzirom na potencijalno štetan utjecaj neugodnih učeničkih emocija na učenje, motivaciju, postignuće, ali i subjektivnu dobrobit i zdravlje učenika, uz relativnu neistraženost njihovih specifičnih antecedenata, cilj ovog istraživanja bio je ispitati doprinose učeničkih ciljnih orijentacija (ciljne orijentacije na učenje, ciljne orijentacije na izvedbu, ciljne orijentacije na izbjegavanje truda), korištenja voljnih strategija prilikom učenja (strategije jačanja samoefikasnosti i olakšavanja učenja, korištenje negativno utemeljenih poticaja), te prethodnog školskog postignuća doživljavanju emocija anksioznosti i bespomoćnosti u ispitnim situacijama iz matematike. Istraživanje je provedeno na prigodnom uzorku gimnazijskih učenika (N=365) prosječne dobi od 16 godina, koji su ispunili upitnik za vrijeme redovne nastave. Provedbom hijerarhijskih regresijskih analiza općenito je utvrđeno da se emocije anksioznosti i bespomoćnosti doživljene u tipičnim ispitnim situacijama iz matematike, mogu u znatnoj mjeri objasniti učeničkim ciljnim orijentacijama, korištenjem strategija voljne kontrole prilikom učenja i razinama ranijih postignuća iz matematike. Preciznije, veća usmjerenost na izvedbu u školi te korištenje negativno utemeljenih poticaja kod učenika kako bi regulirali vlastite emocije i motivaciju prilikom učenja matematike, doprinose intenzivnijem doživljavanju ispitne anksioznosti. Većem intenzitetu doživljene bespomoćnosti u ispitnim situacijama doprinose slabija usmjerenost na učenje, rjeđe korištenje strategija jačanja samoefikasnosti i olakšavanja učenja te lošije postignuće u matematici, ali i istovremeno intenzivnija upotreba negativno utemeljenih poticaju u svrhu samoregulacije motivacije i emocija doživljenih za vrijeme učenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
Napomena
Rad je izložen u sklopu simpozija "Uloga emocija u procesu samoregulacije učenja" (voditeljica: Burić, Irena)
POVEZANOST RADA
Projekti:
269-1301676-0821 - Medijacijska uloga emocija u procesu samoregulacije učenja (Sorić, Izabela, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zadru