Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 743049

Anksioznost i bespomoćnost u ispitnim situacijama – doprinosi učeničkih ciljnih orijentacija, voljnih strategija i školskog postignuća


Sorić, Izabela; Burić, Irena
Anksioznost i bespomoćnost u ispitnim situacijama – doprinosi učeničkih ciljnih orijentacija, voljnih strategija i školskog postignuća // Knjiga sažetaka 22. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kako obrazovanju dodati boju? / Pavlin-Bernardić, Nina ; Jokić, Boris ; Lopižić, Josip ; Putarek, Vanja ; Vlahović-Štetić, Vesna, (ur.).
Zagreb: Željeznička tiskara Zagreb, 2014. str. 38-38 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 743049 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Anksioznost i bespomoćnost u ispitnim situacijama – doprinosi učeničkih ciljnih orijentacija, voljnih strategija i školskog postignuća
(Anxiety and helplessness in test situations - contribution of students' goal orientations, volitional strategies and academic achievement)

Autori
Sorić, Izabela ; Burić, Irena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Knjiga sažetaka 22. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kako obrazovanju dodati boju? / Pavlin-Bernardić, Nina ; Jokić, Boris ; Lopižić, Josip ; Putarek, Vanja ; Vlahović-Štetić, Vesna, - Zagreb : Željeznička tiskara Zagreb, 2014, 38-38

ISBN
978-953-55079-4-9

Skup
22. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kako obrazovanju dodati boju?

Mjesto i datum
Rovinj, Hrvatska, 05.11.2014. - 08.11.2014

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
učeničke ciljne orijentacije; voljne strategije; školsko postignuće; anksioznost; bespomoćnost
(students' goal orientations; volitional strategies; academic achievement; anxiety; helplessness)

Sažetak
S obzirom na potencijalno štetan utjecaj neugodnih učeničkih emocija na učenje, motivaciju, postignuće, ali i subjektivnu dobrobit i zdravlje učenika, uz relativnu neistraženost njihovih specifičnih antecedenata, cilj ovog istraživanja bio je ispitati doprinose učeničkih ciljnih orijentacija (ciljne orijentacije na učenje, ciljne orijentacije na izvedbu, ciljne orijentacije na izbjegavanje truda), korištenja voljnih strategija prilikom učenja (strategije jačanja samoefikasnosti i olakšavanja učenja, korištenje negativno utemeljenih poticaja), te prethodnog školskog postignuća doživljavanju emocija anksioznosti i bespomoćnosti u ispitnim situacijama iz matematike. Istraživanje je provedeno na prigodnom uzorku gimnazijskih učenika (N=365) prosječne dobi od 16 godina, koji su ispunili upitnik za vrijeme redovne nastave. Provedbom hijerarhijskih regresijskih analiza općenito je utvrđeno da se emocije anksioznosti i bespomoćnosti doživljene u tipičnim ispitnim situacijama iz matematike, mogu u znatnoj mjeri objasniti učeničkim ciljnim orijentacijama, korištenjem strategija voljne kontrole prilikom učenja i razinama ranijih postignuća iz matematike. Preciznije, veća usmjerenost na izvedbu u školi te korištenje negativno utemeljenih poticaja kod učenika kako bi regulirali vlastite emocije i motivaciju prilikom učenja matematike, doprinose intenzivnijem doživljavanju ispitne anksioznosti. Većem intenzitetu doživljene bespomoćnosti u ispitnim situacijama doprinose slabija usmjerenost na učenje, rjeđe korištenje strategija jačanja samoefikasnosti i olakšavanja učenja te lošije postignuće u matematici, ali i istovremeno intenzivnija upotreba negativno utemeljenih poticaju u svrhu samoregulacije motivacije i emocija doživljenih za vrijeme učenja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija

Napomena
Rad je izložen u sklopu simpozija "Uloga emocija u procesu samoregulacije učenja" (voditeljica: Burić, Irena)



POVEZANOST RADA


Projekti:
269-1301676-0821 - Medijacijska uloga emocija u procesu samoregulacije učenja (Sorić, Izabela, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Izabela Sorić (autor)

Avatar Url Irena Burić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Sorić, Izabela; Burić, Irena
Anksioznost i bespomoćnost u ispitnim situacijama – doprinosi učeničkih ciljnih orijentacija, voljnih strategija i školskog postignuća // Knjiga sažetaka 22. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kako obrazovanju dodati boju? / Pavlin-Bernardić, Nina ; Jokić, Boris ; Lopižić, Josip ; Putarek, Vanja ; Vlahović-Štetić, Vesna, (ur.).
Zagreb: Željeznička tiskara Zagreb, 2014. str. 38-38 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Sorić, I. & Burić, I. (2014) Anksioznost i bespomoćnost u ispitnim situacijama – doprinosi učeničkih ciljnih orijentacija, voljnih strategija i školskog postignuća. U: Pavlin-Bernardić, N., Jokić, B., Lopižić, J., Putarek, V. & Vlahović-Štetić, Vesna, (ur.)Knjiga sažetaka 22. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kako obrazovanju dodati boju?.
@article{article, author = {Sori\'{c}, Izabela and Buri\'{c}, Irena}, year = {2014}, pages = {38-38}, keywords = {u\v{c}eni\v{c}ke ciljne orijentacije, voljne strategije, \v{s}kolsko postignu\'{c}e, anksioznost, bespomo\'{c}nost}, isbn = {978-953-55079-4-9}, title = {Anksioznost i bespomo\'{c}nost u ispitnim situacijama – doprinosi u\v{c}eni\v{c}kih ciljnih orijentacija, voljnih strategija i \v{s}kolskog postignu\'{c}a}, keyword = {u\v{c}eni\v{c}ke ciljne orijentacije, voljne strategije, \v{s}kolsko postignu\'{c}e, anksioznost, bespomo\'{c}nost}, publisher = {\v{Z}eljezni\v{c}ka tiskara Zagreb}, publisherplace = {Rovinj, Hrvatska} }
@article{article, author = {Sori\'{c}, Izabela and Buri\'{c}, Irena}, year = {2014}, pages = {38-38}, keywords = {students' goal orientations, volitional strategies, academic achievement, anxiety, helplessness}, isbn = {978-953-55079-4-9}, title = {Anxiety and helplessness in test situations - contribution of students' goal orientations, volitional strategies and academic achievement}, keyword = {students' goal orientations, volitional strategies, academic achievement, anxiety, helplessness}, publisher = {\v{Z}eljezni\v{c}ka tiskara Zagreb}, publisherplace = {Rovinj, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font