Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 742183

Odnos akademske kompetencije, problema u ponašanju i subjektivne dobrobiti kod adolescenata u dječjim domovima


Maurović, I.; Ratkajec Gašević, G.; Žižak, A.
Odnos akademske kompetencije, problema u ponašanju i subjektivne dobrobiti kod adolescenata u dječjim domovima // Sažetci priopćenja XIX. dani psihologije u Zadru / Slišković, Ana ; Burić, Irena ; Ćubela Adorić, Vera ; Gregov, Ljiljana, Sorić, Izabela ; Vulić - Prtorić, Anita (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2014. str. 130-130 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 742183 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Odnos akademske kompetencije, problema u ponašanju i subjektivne dobrobiti kod adolescenata u dječjim domovima
(The relationship between academic competence, behavior problems and subjective wellbeing among youth in children’s homes)

Autori
Maurović, I. ; Ratkajec Gašević, G. ; Žižak, A.

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Sažetci priopćenja XIX. dani psihologije u Zadru / Slišković, Ana ; Burić, Irena ; Ćubela Adorić, Vera ; Gregov, Ljiljana, Sorić, Izabela ; Vulić - Prtorić, Anita - Zadar : Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2014, 130-130

ISBN
978-953-331-054-1

Skup
XIX. dani psihologije u Zadru

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 29.05.2014. - 31.05.2014

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
akademska kompetencija; problemi u ponašanju; subjektivna dobrobit
(academic competence; behavior preoblems; subjectivewellbeing)

Sažetak
Tradicionalna istraživanja bila su usmjerena na (ne)postojanje problema u ponašanju kao indikatora razvojnih ishoda adolescenata, dok ona novijeg datuma sveobuhvatnije sagledavaju različita područja razvoja uzimajući u obzir pokazatelje subjektivne dobrobiti, te kompetencijama na različitim područjima. Upravo će akademska kompetencija (operacionalizirana kroz školski uspjeh i odnos prema školi) biti u fokusu ovog rada, pri čemu će se utvrđivati njen odnos s ostalim indikatorima ishoda. Cilj ovog rada je ispitati odnos navedenih indikatora i akademske kompetencije kod adolescenata smještenih u dječje domove. Izvor podataka o adolescentima bili su njihovi odgajatelji. Riječ je o cjelokupnoj populaciji adolescenata (N = 200) od 14 do 18 godina, smještenih u 16 dječjih domova. Korišteni su instrumenti: Upitnik o akademskoj kompetenciji ; Procjena ponašanja djeteta (Achenbach, 1991), Skala subjektivne sreće (Lyubomirsky i Lepper, 1999). Za obradu podataka korištene su korelacijska i diskriminacijska analiza. Rezultati ukazuju kako je školski uspjeh povezan samo s eksternaliziranim problemima i to slabom korelacijom (-0.22). Provedene četiri diskriminacijske analize rezultirale su s jednom značajnom diskriminacijskom funkcijom za svaku analizu. Varijabla eksternalizirani problemi u ponašanju identificirana je kao ona koja s negativnim predznakom najviše definira sve diskriminacijske funkcije. To ukazuje da ispitanici koji manifestiraju eksternalizirane probleme u ponašanju imaju slabiju akademsku kompetenciju, odnosno lošiji školski uspjeh i odnos prema školi.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Maurović, I.; Ratkajec Gašević, G.; Žižak, A.
Odnos akademske kompetencije, problema u ponašanju i subjektivne dobrobiti kod adolescenata u dječjim domovima // Sažetci priopćenja XIX. dani psihologije u Zadru / Slišković, Ana ; Burić, Irena ; Ćubela Adorić, Vera ; Gregov, Ljiljana, Sorić, Izabela ; Vulić - Prtorić, Anita (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2014. str. 130-130 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Maurović, I., Ratkajec Gašević, G. & Žižak, A. (2014) Odnos akademske kompetencije, problema u ponašanju i subjektivne dobrobiti kod adolescenata u dječjim domovima. U: Slišković, A., Burić, I., Ćubela Adorić, V., Gregov, Ljiljana, Sorić, Izabela & Vulić - Prtorić, A. (ur.)Sažetci priopćenja XIX. dani psihologije u Zadru.
@article{article, author = {Maurovi\'{c}, I. and Ratkajec Ga\v{s}evi\'{c}, G. and \v{Z}i\v{z}ak, A.}, year = {2014}, pages = {130-130}, keywords = {akademska kompetencija, problemi u pona\v{s}anju, subjektivna dobrobit}, isbn = {978-953-331-054-1}, title = {Odnos akademske kompetencije, problema u pona\v{s}anju i subjektivne dobrobiti kod adolescenata u dje\v{c}jim domovima}, keyword = {akademska kompetencija, problemi u pona\v{s}anju, subjektivna dobrobit}, publisher = {Odjel za psihologiju Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Maurovi\'{c}, I. and Ratkajec Ga\v{s}evi\'{c}, G. and \v{Z}i\v{z}ak, A.}, year = {2014}, pages = {130-130}, keywords = {academic competence, behavior preoblems, subjectivewellbeing}, isbn = {978-953-331-054-1}, title = {The relationship between academic competence, behavior problems and subjective wellbeing among youth in children’s homes}, keyword = {academic competence, behavior preoblems, subjectivewellbeing}, publisher = {Odjel za psihologiju Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font