Pregled bibliografske jedinice broj: 742183
Odnos akademske kompetencije, problema u ponašanju i subjektivne dobrobiti kod adolescenata u dječjim domovima
Odnos akademske kompetencije, problema u ponašanju i subjektivne dobrobiti kod adolescenata u dječjim domovima // Sažetci priopćenja XIX. dani psihologije u Zadru / Slišković, Ana ; Burić, Irena ; Ćubela Adorić, Vera ; Gregov, Ljiljana, Sorić, Izabela ; Vulić - Prtorić, Anita (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2014. str. 130-130 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 742183 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos akademske kompetencije, problema u ponašanju i subjektivne dobrobiti kod adolescenata u dječjim domovima
(The relationship between academic competence, behavior problems and subjective wellbeing among youth in children’s homes)
Autori
Maurović, I. ; Ratkajec Gašević, G. ; Žižak, A.
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Sažetci priopćenja XIX. dani psihologije u Zadru
/ Slišković, Ana ; Burić, Irena ; Ćubela Adorić, Vera ; Gregov, Ljiljana, Sorić, Izabela ; Vulić - Prtorić, Anita - Zadar : Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2014, 130-130
ISBN
978-953-331-054-1
Skup
XIX. dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 29.05.2014. - 31.05.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
akademska kompetencija; problemi u ponašanju; subjektivna dobrobit
(academic competence; behavior preoblems; subjectivewellbeing)
Sažetak
Tradicionalna istraživanja bila su usmjerena na (ne)postojanje problema u ponašanju kao indikatora razvojnih ishoda adolescenata, dok ona novijeg datuma sveobuhvatnije sagledavaju različita područja razvoja uzimajući u obzir pokazatelje subjektivne dobrobiti, te kompetencijama na različitim područjima. Upravo će akademska kompetencija (operacionalizirana kroz školski uspjeh i odnos prema školi) biti u fokusu ovog rada, pri čemu će se utvrđivati njen odnos s ostalim indikatorima ishoda. Cilj ovog rada je ispitati odnos navedenih indikatora i akademske kompetencije kod adolescenata smještenih u dječje domove. Izvor podataka o adolescentima bili su njihovi odgajatelji. Riječ je o cjelokupnoj populaciji adolescenata (N = 200) od 14 do 18 godina, smještenih u 16 dječjih domova. Korišteni su instrumenti: Upitnik o akademskoj kompetenciji ; Procjena ponašanja djeteta (Achenbach, 1991), Skala subjektivne sreće (Lyubomirsky i Lepper, 1999). Za obradu podataka korištene su korelacijska i diskriminacijska analiza. Rezultati ukazuju kako je školski uspjeh povezan samo s eksternaliziranim problemima i to slabom korelacijom (-0.22). Provedene četiri diskriminacijske analize rezultirale su s jednom značajnom diskriminacijskom funkcijom za svaku analizu. Varijabla eksternalizirani problemi u ponašanju identificirana je kao ona koja s negativnim predznakom najviše definira sve diskriminacijske funkcije. To ukazuje da ispitanici koji manifestiraju eksternalizirane probleme u ponašanju imaju slabiju akademsku kompetenciju, odnosno lošiji školski uspjeh i odnos prema školi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb