Pregled bibliografske jedinice broj: 741811
Organiziranje slobodnih aktivnosti u vrijeme ljetnih praznika za djecu i mlade u institucionalnoj skrbi
Organiziranje slobodnih aktivnosti u vrijeme ljetnih praznika za djecu i mlade u institucionalnoj skrbi, 2014., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 741811 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Organiziranje slobodnih aktivnosti u vrijeme ljetnih praznika za djecu i mlade u institucionalnoj skrbi
(Organizing free time activities during summer holidays for children and youth in institutional care)
Autori
Kalanj, Andrea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
17.09
Godina
2014
Stranica
82
Mentor
Jeđud Borić, Ivana
Ključne riječi
aktivnosti slobodnog vremena; djeca i mladi; dječji dom; doživljajna pedagogija
(children and youth; children's home; experiential pedagogy; institutional care; leisure activities)
Sažetak
Skrb za djecu bez odgovarajuće roditeljske skrbi u Hrvatskoj može se provoditi kao institucionalna i izvaninstitucionalna mjera zaštite djeteta. Institucionalna skrb u dječjim domovima podrazumijeva, osim zadovoljavanja osnovnih egzistencijalnih potreba, odgoja i obrazovanja, i organizirano provođenje slobodnog vremena. Za vrijeme ljetnih praznika djeca koja ostaju na smještaju u domu, imaju više slobodnog, neorganiziranog vremena koje potencijalno može rezultirati razvojem neprimjerenih i rizičnih ponašanja. S ciljem provođenja slobodnog vremena na strukturiran način kroz doživljano pedagoške aktivnosti te poboljšanja kvalitete provođenja slobodnog vremena, osmišljen je i proveden program „Summer Fun“. Program je nastao temeljem procjene potreba djece i mladih, korisnika Dječjeg doma A.G. Matoš te je strukturiran kao petodnevni grupni program doživljano pedagoških aktivnosti (kroz interaktivne, sportske, dramske, kreativne aktivnosti). U programu je ukupno sudjelovalo četrnaestero djece i mladih te dvanaestero volontera. Sudionici su kroz različite aktivnosti slobodnog vremena imali priliku razvijati komunikacijske i socijalne vještine, vještine suradnje, dogovora i timskog rada, jačati grupnu koheziju i osjećaj pripadnosti te razviti kreativnost i maštu. Sudjelovanje volontera u programu pridonijelo je širenju i osnaživanju mreže socijalne podrške te razvoju novih odnosa i mogućnosti. Na temelju svih povratnih informacija i doživljaja, može se zaključiti kako postoji potreba za radom s djecom i mladima u kontekstu slobodnog vremena kroz doživljano pedagoške aktivnosti te uključivanjem volontera i resursa iz zajednice kako bi im zajedničkim naporima omogućili više prilika i mogućnosti za provođenje školskih praznika
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Ivana Borić
(mentor)