Pregled bibliografske jedinice broj: 741733
Suvremeni estetski odgoj u pedagogiji
Suvremeni estetski odgoj u pedagogiji // Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja Zbornik sažetaka / Radočaj Jerković, Antoaneta ; Šulentić Begić, Jasna ; Livazović, Goran ; Ondrušek, Tomaš ; Hathazy, Andras (ur.) (ur.).
Osijek, 2014. str. 82-83 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 741733 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Suvremeni estetski odgoj u pedagogiji
(Contemporary aesthetic education in pedagogy)
Autori
Kakuk, Sara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja Zbornik sažetaka
/ Radočaj Jerković, Antoaneta ; Šulentić Begić, Jasna ; Livazović, Goran ; Ondrušek, Tomaš ; Hathazy, Andras (ur.) - Osijek, 2014, 82-83
ISBN
978-953-58055-3-3
Skup
Međunarodni znanstveno i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti "Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja"
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 17.10.2014. - 18.10.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
estetika ; estetski odgoj ; estetska kultura ; umjetnost ; pedagogija ; škola
(aesthetics ; aesthetic education ; aesthetic culture ; art ; pedagogy ; school)
Sažetak
Cilj suvremenog odgoja, obrazovanja, socijalizacije i inkulturacije jeste izgradnja individualiteta slobodne i svestrano razvijene osobnosti pojedinca kao socijalne jedinke, pritom podrazumijevajući pojam svestranosti kao formiranje i razvijanje tjelesnih, intelektualnih, moralnih, estetskih i radnih sposobnosti pojedinca u interkulturnoj sintezi. Uzimajući u obzir činjenicu da je težnja za lijepim i estetskim gotovo praiskonska potreba čovjeka, u kojoj dominira homo aesteticus kroz sva razdoblja povijesnog razvitka, tekst razmatra područje estetskog odgoja kao međuprožimajuće cjeline usko vezane uz ostala odgojna područja. Estetski odgoj se ogleda u izgrađivanju smisla za estetske vrijednosti razvijajući pritom osjećaj za lijepo, formirajući estetski ukus, stvaralačke sposobnosti odgajanika te pridonoseći tako potpunijem razvoju čovjekove cjelovite osobnosti. Tekst prikazuje smisao, obilježja i shvaćanje estetike oslanjajući se na filozofska motrišta te daje svojevrstan pregled misli o estetici orijentirajući se na ciljeve, svrhu i zadaću estetskog u suvremenom odgoju. Izdvaja općeobrazovni, općekulturni i općeodgojni karakter estetike u odgoju i pedagogiji kroz sadržajna područja ostvarivanja s naglaskom na umjetnosti kao najvažnijem sadržajnom i stvaralačkom području estetskog i odgoja uopće.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Rudarstvo, nafta i geološko inženjerstvo