Pregled bibliografske jedinice broj: 741730
Kognitivni i metakognitivni aspekti čitanja
Kognitivni i metakognitivni aspekti čitanja // Čitanje za školu i život / Mićanić, Miroslav (ur.).
Zagreb: Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO), 2013. str. 23-32 (pozvano predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 741730 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kognitivni i metakognitivni aspekti čitanja
(Cognitive and metacognitive aspects of reading)
Autori
Kolić-Vehovec, Svjetlana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Čitanje za školu i život
/ Mićanić, Miroslav - Zagreb : Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO), 2013, 23-32
ISBN
978-953-7290-33-7
Skup
IV Simpozij učitelja i nastavnika hrvatskoga jezika
Mjesto i datum
Vodice, Hrvatska, 10.11.2012. - 12.11.2012
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
kognitivni činitelji; metakognitivni činitelji; čitanje
(cognitive factors; metacognitive factors; reading)
Sažetak
Čitanje je jedna od najvažnijih generičkih kompetencija koja omogućava uspješno učenje i djelovanje u suvremenom svijetu. Rezultati ispitivanja čitanja petnaestogodišnjaka u Hrvatskoj provedenog u okviru međunarodnog istraživanja PISA pokazali su da naši učenici zaostaju za učenicima mnogih zemalja EU u kvaliteti razumijevanja pročitanog. Stoga je podizanje razine kvalitete čitanja učenika jedan od važnih zadataka osnovnog i srednjoškolskog obrazovanja. Razumijevanje pročitanog je složeni zadatak koji ovisi o različitim automatskim i strategijskim procesima. Kod vještih čitača osnovni procesi prepoznavanja riječi moraju biti automatizirani da bi se mentalni kapacitet mogao upotrijebiti za procese razumijevanja. Razumijevanje teksta je proces istovremene ekstrakcije i konstrukcije značenja kroz interakciju i uključenost s tekstom. Uspješno čitanje s razumijevanjem zahtijeva i kontinuirano nadgledanje stupnja razumijevanja te reguliranje procesa čitanja u skladu s postavljenim ciljevima putem upotrebe strategija čitanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-1301676-2381 - Kognitivni, metakognitivni i motivacijski čimbenici čitanja i učenja (Kolić-Vehovec, Svjetlana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Profili:
Svjetlana Kolić-Vehovec
(autor)