Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 741730

Kognitivni i metakognitivni aspekti čitanja


Kolić-Vehovec, Svjetlana
Kognitivni i metakognitivni aspekti čitanja // Čitanje za školu i život / Mićanić, Miroslav (ur.).
Zagreb: Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO), 2013. str. 23-32 (pozvano predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)


CROSBI ID: 741730 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kognitivni i metakognitivni aspekti čitanja
(Cognitive and metacognitive aspects of reading)

Autori
Kolić-Vehovec, Svjetlana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni

Izvornik
Čitanje za školu i život / Mićanić, Miroslav - Zagreb : Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO), 2013, 23-32

ISBN
978-953-7290-33-7

Skup
IV Simpozij učitelja i nastavnika hrvatskoga jezika

Mjesto i datum
Vodice, Hrvatska, 10.11.2012. - 12.11.2012

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
kognitivni činitelji; metakognitivni činitelji; čitanje
(cognitive factors; metacognitive factors; reading)

Sažetak
Čitanje je jedna od najvažnijih generičkih kompetencija koja omogućava uspješno učenje i djelovanje u suvremenom svijetu. Rezultati ispitivanja čitanja petnaestogodišnjaka u Hrvatskoj provedenog u okviru međunarodnog istraživanja PISA pokazali su da naši učenici zaostaju za učenicima mnogih zemalja EU u kvaliteti razumijevanja pročitanog. Stoga je podizanje razine kvalitete čitanja učenika jedan od važnih zadataka osnovnog i srednjoškolskog obrazovanja. Razumijevanje pročitanog je složeni zadatak koji ovisi o različitim automatskim i strategijskim procesima. Kod vještih čitača osnovni procesi prepoznavanja riječi moraju biti automatizirani da bi se mentalni kapacitet mogao upotrijebiti za procese razumijevanja. Razumijevanje teksta je proces istovremene ekstrakcije i konstrukcije značenja kroz interakciju i uključenost s tekstom. Uspješno čitanje s razumijevanjem zahtijeva i kontinuirano nadgledanje stupnja razumijevanja te reguliranje procesa čitanja u skladu s postavljenim ciljevima putem upotrebe strategija čitanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
009-1301676-2381 - Kognitivni, metakognitivni i motivacijski čimbenici čitanja i učenja (Kolić-Vehovec, Svjetlana, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Svjetlana Kolić-Vehovec (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Kolić-Vehovec, Svjetlana
Kognitivni i metakognitivni aspekti čitanja // Čitanje za školu i život / Mićanić, Miroslav (ur.).
Zagreb: Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO), 2013. str. 23-32 (pozvano predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
Kolić-Vehovec, S. (2013) Kognitivni i metakognitivni aspekti čitanja. U: Mićanić, M. (ur.)Čitanje za školu i život.
@article{article, author = {Koli\'{c}-Vehovec, Svjetlana}, editor = {Mi\'{c}ani\'{c}, M.}, year = {2013}, pages = {23-32}, keywords = {kognitivni \v{c}initelji, metakognitivni \v{c}initelji, \v{c}itanje}, isbn = {978-953-7290-33-7}, title = {Kognitivni i metakognitivni aspekti \v{c}itanja}, keyword = {kognitivni \v{c}initelji, metakognitivni \v{c}initelji, \v{c}itanje}, publisher = {Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO)}, publisherplace = {Vodice, Hrvatska} }
@article{article, author = {Koli\'{c}-Vehovec, Svjetlana}, editor = {Mi\'{c}ani\'{c}, M.}, year = {2013}, pages = {23-32}, keywords = {cognitive factors, metacognitive factors, reading}, isbn = {978-953-7290-33-7}, title = {Cognitive and metacognitive aspects of reading}, keyword = {cognitive factors, metacognitive factors, reading}, publisher = {Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO)}, publisherplace = {Vodice, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font