Pregled bibliografske jedinice broj: 741338
Razvoj i validacija instrumenta za evaluaciju interkulturalne kompetencije u osnovnoškolskoj nastavi njemačkog jezika
Razvoj i validacija instrumenta za evaluaciju interkulturalne kompetencije u osnovnoškolskoj nastavi njemačkog jezika // Napredak (Zagreb), 155 (2014), 3; 161-186 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 741338 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvoj i validacija instrumenta za evaluaciju
interkulturalne kompetencije u osnovnoškolskoj
nastavi njemačkog jezika
(Development and validation of an intercultural
competence evaluation instrument in compulsory
teaching of German language)
Autori
Šenjug Golub, Ana
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 155
(2014), 3;
161-186
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
učenje i poučavanje njemačkog jezika ; interkulturalna kompetencija ; evaluacija u nastavi ; razvoj instrumenta
(learning and teaching of German language ; intercultural competence ; evaluation ; instrument development)
Sažetak
Razvoj interkulturalne kompetencije danas je prihvaćen kao važan cilj obrazovanja u europskoj, ali i hrvatskoj obrazovnoj politici i glotodidaktici. Tako je ova kompetencija u kurikulskim dokumentima u Republici Hrvatskoj pronašla svoje čvrsto mjesto u nastavi stranih jezika. Međutim, njezin razvoj za sad nije zaživio u odgovarajućoj mjeri, a uzrok tome dijelom se nalazi u činjenici da se ona za sad ne evaluira na sustavan način. Jedan od razloga tome je nepostojanje odgovarajućih instrumenata za procjenu. Stoga je cilj rada bio razvijanje i validacija instrumenta za evaluaciju interkulturalne kompetencije u osnovnoškolskoj nastavi njemačkog jezika, koji uzimajući u obzir kognitivno-afektivni stupanj razvoja učenika i specifičnosti razredne situacije ispituje tri osnovne dimenzije interkulturalne kompetencije – znanja, vještine i stavove. Instrument je dizajniran kao pismeni evaluacijski postupak te je primijenjen na uzorku od 752 učenika 4. i 8. razreda osnovne škole. Nakon primjene ispitane su metrijske karakteristike: valjanost, pouzdanost i osjetljivost. Rezultati su pokazali dobre metrijske karakteristike s iznimkom slabije osjetljivosti instrumenta za 8. razred.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Projekti:
Ana Petravić
MZOS-227-2271168-0726 - Razvoj interkulturalne kompetencije u osnovnoškolskoj nastavi stranih jezika (Petravić, Ana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Ana Šenjug Krleža
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Education Research Abstracts Online
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
- Social Work Abstracts
- Sociological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts
- Education Research Complete with Full Text (EBSCO)
- Hrčak – Portal znanstvenih časopisa RH