Pregled bibliografske jedinice broj: 741334
Uloga humanoidnih robota u dijagnostici autizma djece predškolske dobi
Uloga humanoidnih robota u dijagnostici autizma djece predškolske dobi, 2014., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 741334 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga humanoidnih robota u dijagnostici autizma djece predškolske dobi
(The role of humanoid robots in the assessment of autism in preschool children)
Autori
Brdarić, Blanka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
19.09
Godina
2014
Stranica
44
Mentor
Ljubešić, Marta
Neposredni voditelj
Cepanec, Maja
Ključne riječi
dijagnostika autizma; socijalna asistivna robotika; roboti u terapiji autizma; roboti u dijagnostici autizma; protokol za dijagnostiku autizma
(autism diagnostics; socially assistive robotics; robots for use in autism therapy; robots for use in diagnosing autism; autism diagnostic protocol)
Sažetak
Dijagnostika autizma kompliciran je i naporan proces, kako za kliničara, tako i za dijete s autizmom, budući da kliničar kroz dulje vrijeme mora promatrati i bilježiti određena djetetova socijalna ponašanja koja su karakteristična za kliničku sliku autizma. Bazira se na bihevioralnom profilu djeteta kojeg mora izraditi kliničar s dugogodišnjim iskustvom u radu s osobama s autizmom kako bi mogao djetetu postaviti dijagnozu autizma. Istraživači iz cijeloga svijeta razvijaju ideje kako ju olakšati, a jedna od njih je uvođenje socijalnog asistivnog robota kao sredstva koje bi kliničarima olakšalo njenu provedbu budući da se on pokazao korisnim u terapiji autizma. Socijalni asistivni robot bi zbog nekih svojih karakteristika mogao biti sposoban promatrati i bilježiti djetetova ponašanja brže i točnije nego kliničar, a cilj socijalne asistivne robotike kao grane znanosti je razviti robotov hardver i softver kako bi bio sposoban izvršiti ovaj zadatak. Socijalnom asistivnom robotikom bave se znanstvenici iz različitih područja znanosti, a razvija se u cijelom svijetu. U Republici Hrvatskoj pokrenut je pilot projekt Hrvatske zaklade za znanost naziva „Autism Diagnostic Observation with Robot Evaluator“ u kojem kliničari dvaju zagrebačkih fakulteta, Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta i Fakulteta elektrotehnike i računarstva, pokušavaju razviti protokol za dijagnostiku autizma u predškolske djece u kojoj bi se upotrebljavali humanoidni roboti. U ovome radu opisana su prva klinička testiranja takvog humanoidnog robota, izneseni su dobiveni rezultati i navedene prednosti i nedostaci korištenja robota u dijagnostici autizma.
Izvorni jezik
Hrvatski