Pregled bibliografske jedinice broj: 741177
Proces preobrazbe hrvatskog visokoobrazovnog sustava
Proces preobrazbe hrvatskog visokoobrazovnog sustava / Mihelčić, Gabrijela ; Mišćenić, Emilia ; Hadžimanović, Nataša ; Bodul, Dejan (ur.). Rijeka: Pravni fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2014 (zbornik)
CROSBI ID: 741177 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Proces preobrazbe hrvatskog visokoobrazovnog sustava
(Process of Transformation of the Croatian Higher Education System)
Urednik/ci
Mihelčić, Gabrijela ; Mišćenić, Emilia ; Hadžimanović, Nataša ; Bodul, Dejan
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Uredničke knjige, zbornik, znanstvena
Izdavač
Pravni fakultet Sveučilišta u Rijeci
Grad
Rijeka
Godina
2014
Stranica
318
ISBN
978-953-6597-95-6
Ključne riječi
studenti ; visoko obrazovanje ; Bolonjski proces
(students ; higher education ; Bologna Process)
Sažetak
Prilagodba hrvatskoga sustava visokog obrazovanja europskim obrazovnim standardima postavljenima Bolonjskim procesom reforme visokog obrazovanja predstavlja izuzetno zahtjevan, dugotrajan i kontinuiran proces, koji istovremeno iziskuje značajne promjene u dosadašnjem pristupu visokom obrazovanju i uvođenje potpuno novih obrazovnih standarda te intenziviranje razvoja određenih donedavno podređenih ciljeva u hrvatskom visokoobrazovnom sustavu. Iako započeta 2001. godine potpisivanjem Bolonjske deklaracije u Pragu, implementacija Bolonjskog procesa u hrvatskom visokoobrazovnom sustavu kontinuirano traje, te u svrhu realizacije njime postavljenih ciljeva, uvodi značajne promjene na brojnim razinama, od opsežnih izmjena relevantnog pravnog okvira, preko promjena u broju, vrstama i načinu izvođenja programa visokoobrazovnih institucija, do promjena u infrastrukturi koja prati i jamči ostvarenje ciljeva procesa. Tako kao posljedica kontinuirane preobrazbe studija implementacijom Bolonjskog procesa i prilagodbom jedinstvenom Europskom visokoškolskom prostoru, u hrvatskom visokoobrazovnom sustavu postepeno dolazi do pomaka gotovo revolucionarne naravi, koji vode prema formalnim i suštinskim promjenama u dosadašnjoj obrazovnoj i nastavnoj praksi. Ovaj Zbornik znanstvenih radova izrađenih u koautorstvu znanstveno-nastavnog osoblja Pravnog fakulteta Sveučilišta u Rijeci i studenata predstavlja jedan od ključnih pomaka u tom smjeru. S jedne strane, navedeni vid suradnje slijedi nadređene ciljeve Bolonjske deklaracije jačanjem interakcije znanstveno-nastavnog osoblja i studenata radi poboljšavanja kvalitete i ishoda visokog obrazovanja. S druge strane, u Zborniku se obrađuju teme prvenstveno (iako ne isključivo) vezane uz promjene u hrvatskom visokoobrazovnom sustavu izazvane usklađivanjem sa Bolonjskim procesom te njihovim utjecajem na kvalitetu i ishode visokog obrazovanja, stavljajući u prvi plan položaj studenata. Naime, u vrtlogu promjena i novina studenti nerijetko nailaze na brojne prepreke koje se mogu prepriječiti na putu ostvarivanja ciljeva proklamiranih Bolonjskom deklaracijom. Stoga, radovi objedinjeni u ovome Zborniku nastoje identificirati društvene, sociološke, pravne, ekonomske i mnoge druge probleme sa kojima se studenti susreću na svakodnevnoj razini, te predložiti moguća rješenja za njihovo uspješno rješavanje i otklanjanje, a sa primarnim ciljem povišenja kvalitete visokog obrazovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Pravo
POVEZANOST RADA