Pregled bibliografske jedinice broj: 740724
Skladba kao kritika skladbe: Le marteau sans maître vs. Pierrot lunaire. O nekim specifičnim funkcijama skladateljske teorije u glazbi 20. stoljeća
Skladba kao kritika skladbe: Le marteau sans maître vs. Pierrot lunaire. O nekim specifičnim funkcijama skladateljske teorije u glazbi 20. stoljeća // Glazba prijelaza. Svečani zbornik za Evu Sedak / Gligo, Nikša ; Davidović, Dalibor ; Bezić, Nada (ur.).
Zagreb: ArTresor naklada, 2009. str. 110-118
CROSBI ID: 740724 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Skladba kao kritika skladbe: Le marteau sans maître vs. Pierrot lunaire. O nekim specifičnim funkcijama skladateljske teorije u glazbi 20. stoljeća
(Composition as a Critique of Another Composition: Le Marteau sans maitre vs. Pierrot lunaire: On Some Specific Functions of the Composer's Theory in the 20th Century Music)
Autori
Gligo, Nikša
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Glazba prijelaza. Svečani zbornik za Evu Sedak
Urednik/ci
Gligo, Nikša ; Davidović, Dalibor ; Bezić, Nada
Izdavač
ArTresor naklada
Grad
Zagreb
Godina
2009
Raspon stranica
110-118
ISBN
978-953-6522-67-5
Ključne riječi
skladateljska teorija, Schönberg, Boulez
(composer's theory, Schönberg, Boulez)
Sažetak
Da je skladateljsko-teorijski kontekst oko Boulezove skladbe Čekić bez gospodara ostao nepoznat, zasigurno bi tu skladbu bilo teško percipirati kao kritiku Schönbergove skladbe Pierrot Lunaire, unatoč svim bjelodanim protuslovljima što ih Pierrot... sadrži. Riječ je o dva posve različita estetička sustava u koima ono što ovdje nazivamo skladateljskom teorijom predstavlja samo sredstvo za polemičku afirmaciju svakoga sustava.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti