Pregled bibliografske jedinice broj: 740699
Animalna deteritorijalizacija: točka susretišta glumačke umjetnosti i umjetnosti performansa
Animalna deteritorijalizacija: točka susretišta glumačke umjetnosti i umjetnosti performansa // Become-ani/omalous, interdisciplinarni projekt, knjižica sažetaka / Bregović, Monika i Cettl, Franciska (ur.).
Zagreb: Galerija S, Zagreb, 2014. str. - (pozvano predavanje, nije recenziran, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 740699 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Animalna deteritorijalizacija: točka susretišta glumačke umjetnosti i umjetnosti performansa
(Animal deterritorialization: the point of an encounter of acting and performance art)
Autori
Marjanić, Suzana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Become-ani/omalous, interdisciplinarni projekt, knjižica sažetaka
/ Bregović, Monika i Cettl, Franciska - Zagreb : Galerija S, Zagreb, 2014
Skup
Become-ani/omalous, interdisciplinarni projekt
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 14.03.2014. - 16.03.2014
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
umjetnost performansa; gluma; Deleuze; Guattari
(performance art; acting; Deleuze; Guattari)
Sažetak
Ili o točki susretišta glume i umjetnosti performansa. Kao prvi primjer u okviru životinja-anomalija Deleuze i Guattari u desetom poglavlju Postajanje-intenzivnim/om, postajanje-životinjom, postajanje-neopažljivim/om knjige Tisuću platoa navode film Willard Daniela Manna, nastalom prema posljednjem romanu Stephena Gilberta – Ratman's Notebooks. Dakle, promatram točku susretišta glume i umjetnosti performansa za razliku od interpretacija koje rade na razlikovnim odrednicama, i pritom ponekad ulaze u niveliranje jednoga od članova sustava. Tako npr. Valentina Valentini postavlja pitanje: "Koja demarkacijska linija dijeli glumca od performera, tumačenje od izvođenja?", kojim nudi sasvim jasnu i odlično postavljenu demarkaciju između glumca kao tumača, interpretatora (uloge, lika) i performera kao izvođača (sebe) – ni osoba ni lik "ja sam ja na sceni". Nadalje, Valentini povezuje rad performera s Brechtovim V-efektom: performer "nalazi temelj i izvor u oneobičenom glumcu epskog teatra, prije svega zato što se ne transformira potpuno u lik koji predstavlja" te upućuje na predavanje Jerzyja Grotowskog Kazalište i povijest, gdje je performera atribuirao kao čovjeka od akcije, stanje biti performer kao stanje bivanja, tragom čega Valentina Valentini predstavu određuje kao degenerirani ritual, a performansu pridaje ritualnu vrijednost (usp. Frakcija: magazin za izvedbene umjetnosti 20/21, 2001).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Etnologija i antropologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
189-0000000-3626 - Kulturna animalistika: knjiž., folklor., etnološki i kulturnoantropol. prilozi (Zaradija-Kiš, Antonija, MZOS ) ( CroRIS)
189-1890666-0664 - Interpretativne razine tradicije (Lozica, Ivan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za etnologiju i folkloristiku, Zagreb
Profili:
Suzana Marjanic
(autor)