Pregled bibliografske jedinice broj: 740245
Konvergencija društvene odgovornosti i normi sustava upravljanja
Konvergencija društvene odgovornosti i normi sustava upravljanja // Zbornik radova - 6. nacionalna konferencija o društveno odgovornom poslovanju – DOP / Mirjana Matešić (ur.).
Zagreb: Hrvatski poslovni savjet za održivi razvoj – HR PSOR, 2014. str. 341-350 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 740245 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Konvergencija društvene odgovornosti i normi sustava upravljanja
(Convergence of Corporate Responsibility and Management Systems Standards)
Autori
Vuković, Dragutin
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Zbornik radova - 6. nacionalna konferencija o društveno odgovornom poslovanju – DOP
/ Mirjana Matešić - Zagreb : Hrvatski poslovni savjet za održivi razvoj – HR PSOR, 2014, 341-350
ISBN
978-953-98964-6-9
Skup
6. nacionalna konferencija o društveno odgovornom poslovanju
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 10.12.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
društvena odgovornost; sustav upravljanja; norma; ISO 26000; ISO 9001; ISO 14001; ISO 27001
(corporate responsibility; management system; standard; ISO 26000; ISO 9001; ISO 14001; ISO 27001)
Sažetak
Društvena odgovornost i društveno odgovorno poslovanje, iako konceptualno prisutni decenijama ako ne i stoljećima, u posljednje vrijeme pokazuju značajno povećan učinak na vladanje i upravljanje organizacijama. Uz utjecaje na opće prakse vladanja, ovo djelovanje se može pratiti i do međunarodnih normi za sustave upravljanja, kao formaliziranih zahtjeva i preporuka za najbolje prakse upravljanja. U ovom radu istražuje se i raspravlja utjecaj koncepta društvene odgovornosti na nedavne revizije i najavljene promjene u normama sustava upravljanja kao što su ISO 9001, ISO 14001, ISO 27001 i slični. Kvalitativnom metodom uspoređuju se načela i zahtjevi normi sustava upravljanja s načelima i preporukama za društveno odgovorno poslovanje, također sistematiziranim u normi ISO 26000. Pokazuje se kako norme za sustave upravljanja u svojim zahtjevima konvergiraju jedinstvenoj formi usvajajući pri tome kako načela tako i nazivlje društvene odgovornosti. Zaključno se razmatra ideja o društvenoj odgovornosti u ulozi integrativnog elementa za sustave upravljanja kao dijela strateškog upravljanja poslovnim rizicima i prilikama. Po objavi novih revizija normi ISO 9001 i ISO 14001, najavljenih za 2015. godinu, većina organizacija naći će se pred zadatkom usklađivanja svojih sustava upravljanja s novim normama. Integriranje ovih sustava na temeljima društveno odgovornog poslovanja moglo bi im taj posao olakšati i ubrzati, kao i smanjiti troškove usklađivanja. Također bi ovaj pristup mogao povećati koristi koje proizlaze iz sustava upravljanja, kako za same organizacije tako i za sve njihove dionike i društvo u cjelini.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Socijalne djelatnosti, Filozofija